|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KCJ / NB2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KCJ
/
NB2
|
Akademický rok
|
2021/2022
|
Akademický rok
|
2021/2022
|
Název
|
Německý jazyk - CEFR B2
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Němčina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / 15
|
0 / 5
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Němčina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
KCJ/JNC1 a KCJ/NB2P
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Studenti budou rozvíjet komunikativní kompetence v německém jazyce tak, aby dosáhli úrovně B2 dle CEFR. Kurz se zaměří na jazykové dovednosti jako čtení různorodých autentických textů s porozuměním, autentický poslech s porozuměním, psaní stylisticky různorodých odborných i obecných textů, orientaci v přirozených komunikačních situacích a idiomatické používání jazykových prostředků. Studenti si prohloubí znalost široké škály gramatických jevů a jejich použití. Texty a poslechové materiály pracují s konkrétními i abstraktními kontexty. Má být dosaženo jazykové úrovně B2 (evropský referenční rámec).
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky na studenta:
1. Před zahájením studia cizího jazyka v tomto kurzu je nutné absolvovat tzv. informativní (on-line) test (např. Cambridge placement test | Cambridge exams | Guide to English exams (ef.com), Online Russian level test - for free | ESL, Online German level test for free | ESL). Testy slouží jako diagnostika k tomu, zda se student může zapsat do kurzu požadované úrovně ihned, nebo zda je ještě nutné si doplnit jazykové vzdělání (většinou formou individuálního studia) před tím, než si předmět zapíše.
2. Na první hodině jazykové výuky předat vyučujícímu vytištěný printscreen s výsledkem informativního testu, opatřený datem a jménem. Ti, kteří dosáhnou vyšší úrovně, než je požadováno, mohou printscreen testu poslat vyučujícímu e-mailem.
3. Povinná docházka platí v případě, kdy je informativní test na nižší úrovni - o jeden stupeň. (Pokud student dosáhl v informativním testu ještě nižšího výsledku, je třeba si doplnit znalosti prostřednictvím individuálního studia.) Nutno doložit vyučujícímu a konzultovat při úvodní hodině. Student si může zapsat rozvrhovanou výuku CJ dle vypsaných hodin v rozvrhu.
4. Pokud je informativní test na stejné či vyšší úrovni, docházka není povinná. Student si tedy může zapsat tzv. podrozvrhové akce bez výuky a složit pouze závěrečnou zkoušku.
5. Pokud student složil jazykovou zkoušku podle Seznam standardizovaných jazykových zkoušek, MŠMT ČR (msmt.cz) (platí pro všechny jazyky) či absolvoval státní jazykovou zkoušku na stejné nebo vyšší úrovni, než je v rámci studovaného SP požadováno, či absolvoval semestrální studijní pobyt (mimo SK) v zahraničí, smí požádat o uznání absolvování zkoušky nebo pobytu za vybraný předmět CJ. O uznání této zkoušky za zvolený předmět CJ žádá student prostřednictvím Studijního oddělení FF UPCE. Tuto žádost lze v rámci studia uplatnit pouze 1x za jeden jazyk. Žádosti je vyhověno pouze při splnění zde uvedených podmínek.
V případě nařízení distanční/hybridní výuky studenti nadále dodržují rozvrhové akce předmětu, účastní se aktivně a v určenou dobu distanční/hybridní výuky zajišťované prostřednictvím elektronického výukového systému MS Teams, vypracovávají a kontrolují si zadané úkoly publikované na STAGu, komunikují s vyučujícím prostřednictvím e-mailu, el. systému MS Teams, Skype, případně telefonicky.
Aktivní účast na seminářích 80%.
Plnění domácích úkolů.
Prezentace.
Absolvování závěrečného písemného testu nejméně na 70%.
V případě nařízení distanční/hybridní výuky studenti dodržují rozvrhové akce předmětu, umožňuje-li jim to jejich aktuální situace. Úkoly vypracovávají prostřednictvím el. výukových systémů Moodle a MS Teams.
|
Obsah
|
Téma zdravé výživy a veganství.
Kurzy vaření.
Druhy textů: články z novin, recepty,
formulování oficiální stížnosti.
Modální slovesa.
Tvoření slov.
Podmínkové a přípustkové věty.
Téma univerzitního studia.
Druhy textů: přednášky, diskuze, články z novin.
Věty důsledkové.
Slovesné a nominální frazeologické vazby.
Téma obchodu a služeb.
Druhy textů: shrnutí obsahu článku, reportáž.
anketa, kvíz.
Trpný rod a alternativní výrazy v německém jazyce.
Infinitiv s částicí "zu"
Téma zdraví.
Lékařství a alternativní medicína.
Druhy textů: obchodní nabídky,
Diskuze a argumentace.
Zájmena neurčitá.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
PERLMANN-BALME M. A KOL. SICHER!. DEUTSCH ALS FREMDSPRACHE. NIVEAU B2. ARBEITSBUCH.. ISMANING, 2014. ISBN 978-3-19-011207-4.
-
Základní:
PERLMANN-BALME M. A KOL. SICHER!. DEUTSCH ALS FREMDSPRACHE. NIVEAU B2. KURSBUCH.. ISMANING, 2014. ISBN 978-3-19-001207-7.
-
Doporučená:
DUDENREDAKTION. Duden - deutsches Universalwörterbuch. Berlin, 2015. ISBN 978-3411055081.
-
Doporučená:
DUSILOVÁ, D. Nová cvičebnice německé gramatiky. Praha, 2001. ISBN 80-86195-10-4.
-
Doporučená:
SIEBENSCHEIN, H. Velký česko-německý a německo-český slovník. Praha, 2006. ISBN 80-7335-078-5.
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Studenti získají jistotu a rychlost při vyjadřování. Při porozumění audio nahrávek, v mluveném i písemném projevu se dokáží domluvit ve složitých situacích a porozumět přízvukům z různých hovorových oblastí. |
Vyučovací metody |
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Nácvik dovedností
- Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Hodnotící metody |
-
|
|
|
|