|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KDMML / PMCRP
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KDMML
/
PMCRP
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Management cestovního ruchu
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Cvičení
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KDMML/PVCKP
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je poskytnout studentům základní přehled o problematice cestovního ruchu, seznámit je se současnou situací a řízením cestovního ruchu, s důrazem na dopravní aspekty.
|
Požadavky na studenta
|
Student musí prokázat, že se orientuje v problematice cestovního ruchu a je schopen samostatně posuzovat možnosti jeho využití pro rozvoj regionů. Konkrétní požadavky sdělí studentům vyučující v prvním týdnu semestru.
|
Obsah
|
Typologie cestovního ruchu.
Trh cestovního ruchu.
Význam cestovního ruchu a jeho postavení v národním hospodářství.
Destinační management.
Činnost cestovních kanceláří.
Ubytovací a stravovací služby.
Doprava a cestovní ruch.
Průvodcovské služby.
Význam památek v cestovním ruchu.
Marketing v cestovním ruchu.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Mervart, M. Doprava v cestovním ruchu. Praha, 2011. ISBN 978-80-85970-70-8.
-
Základní:
Palatková, Monika . Management cestovních kanceláří a agentur. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-3751-5.
-
Základní:
Palatková, M. Marketingový management destinací. Praha, 2011. ISBN 978-80-247-3749-2.
-
Základní:
Becková, Helena. Vedení cestovních kanceláří studijní opora na CD. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2013. ISBN 978-80-7395-617-2.
-
Doporučená:
Ryglová, Kateřina. Cestovní ruch - podnikatelské principy a příležitosti v praxi. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-4039-3.
-
Doporučená:
Page, S. L. Tourism management. London, 2015. ISBN 978-1-138-78456-7.
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
30
|
Projekt týmový
|
20
|
Sběr materiálu
|
10
|
Příprava prezentace (referátu)
|
5
|
Samostatná kritická četba
|
15
|
Příprava na zkoušku
|
40
|
Celkem
|
120
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Předpokládají se základní znalosti z oblasti makroekonomie, ekonomiky, managementu, marketingu a práva. |
Získané způsobilosti |
Absolvováním předmětu získá student základní orientaci v oblasti cestovního ruchu, a to jak v obecné problematice, tak v aktivitách poskytovatelů služeb cestovního ruchu. Rozumí základním pojmům běžně používaným v cestovním ruchu. Uvědomuje si význam cestovního ruchu pro hospodářství státu i rozvoj regionů. |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody samostatných akcí
- Projekce
- Nácvik dovedností
|
Hodnotící metody |
- Ústní zkouška
- Posouzení zadané práce
- Analýza výkonu studenta
|
|
|
|