|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KDMML / VPHIP
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KDMML
/
VPHIP
|
Akademický rok
|
2020/2021
|
Akademický rok
|
2020/2021
|
Název
|
Příprava a hodnocení investičních projek
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Název dlouhý
|
Příprava a hodnocení investičních projektů
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
0
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
16
[HOD/TYD]
Seminář
10
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
3 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
-
|
Požadavky na studenta
|
Student skládá z předmětu ústní zkoušku, v rámci které musí prokázat požadované znalosti problematiky. Student by měl být schopen všechny teoretické znalosti uplatnit v rámci řešené své budoucí disertační práce.
|
Obsah
|
Investiční projekty - fáze životního cyklu projektu, základní aspekty technickoekonomických studií, technickoekonomická studie projektu, financování projektu, náklady kapitálu (diskontní sazba), peněžní toky projektu. Hodnocení investičních projektů - finančí nlýza a hodnocení projektu,hodnocení různých variant financování projektu. Rizika projektu a jejich řízení - pojetí rizika a jeho klasifikace, ochrana proti rizikům, cíle managementu rizik, určení rizik, stanovení významnosti rizik, hodnocení rizik, plánování protirizikových opatření. Hodnocení nepeněžních dopadů projektu - klasifikace dopadů investičních projektů, respektování nepeněžních dopadů transformací na peněžní vyjádření, vícekriteriální hodnocení investičních projektů. Flexibilita investičních projektů - nedostatky konvenčních přístupů oceňování, reálné a fnanční opce, jejich pojetí, druhy a stanovení hodnoty finančích a reálných opcí, oblast využití reálných opcí.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
prof. Ing. Vlastimil Melichar, CSc. ,
-
Přednášející:
prof. Ing. Vlastimil Melichar, CSc. (100%),
doc. Ing. et Ing. Renáta Myšková, Ph.D. (100%),
-
Vede seminář:
prof. Ing. Vlastimil Melichar, CSc. (100%),
doc. Ing. et Ing. Renáta Myšková, Ph.D. (100%),
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Fotr, J., Souček, I. Investiční rozhodování a řízení projektů: jak připravovat, financovat a hodnotit projekty, řídit jejich riziko a vytvářet portfolio projektů. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2011.
-
Doporučená:
FOTR, J., SOUČEK, I. Podnikatelský záměr a investiční rozhodování. Praha: Grada, 2005.
-
Doporučená:
Smejkal, V., Rais, K. Řízení rizik ve firmách a jiných organizacích. Praha, 2013. ISBN 978-80-247-4644-9.
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
- |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Metody samostatných akcí
|
Hodnotící metody |
|
|
|
|