|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KDMML / XATAM
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KDMML
/
XATAM
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Teorie a aplikace marketingu v dopravě
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
26
[HOD/SEM]
Cvičení
26
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
47 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KDMML/PTMDP
|
Vyloučené předměty
|
KDMML/YATAM
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je seznámit studenty s teoretickými východisky a specifiky marketingu dopravních služeb včetně schopnosti jejich praktické aplikace v rozsahu vyžadujícím budování marketingově orientovaných společností. Předmět vychází z charakteristických vlastností dopravních služeb a jejich důsledků pro marketingové řízení a plánování ve společnostech poskytujících tyto služby. Studenti budou seznámeni se základními východisky marketingu dopravních služeb, strategickým marketingovým řízením a plánováním, nástroji marketingové situační analýzy, marketingovými nástroji uplatňovanými na trhu dopravních služeb, kupním chováním zákazníků, konkurencí, využitím brand managementu v dopravních službách, marketingovými informačními systémy a globálním marketingem služeb.
|
Požadavky na studenta
|
Studenti musí v průběhu semestru i při zkoušce prokázat porozumění řešeným obchodním a marketingovým případům aplikovaným na oblast dopravy, využívaným analýzám, uplatňování marketingové podnikatelské filozofie v dopravních podnicích, uplatňování marketingových nástrojů formou modelu 7P, organizování a řízení marketingových aktivit v dopravních podnicích v návaznosti na požadavky kvality. Konkrétní požadavky sdělí studentům vyučující v prvním týdnu semestru.
|
Obsah
|
Základní východiska marketingu dopravních služeb
Strategické marketingové řízení a plánování
Aplikace nástrojů marketingové situační analýzy na trhu dopravních služeb
Marketingové nástroje uplatňované na trhu dopravních služeb
Kupní chování zákazníků na trhu dopravních služeb
Konkurence na trhu dopravních služeb, vstupní a výstupní bariéry
Využití brand managementu v dopravních službách
Aplikace moderních marketingových komunikačních nástrojů na trhu dopravních služeb
Využití on-line marketingu v dopravních službách
Relační marketing v dopravních službách
Metody a techniky hodnocení kvality dopravních služeb
Marketingové informační systémy používané ve službách
Globální marketing služeb a jeho specifika
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Kotler, P. Armstrong, G. Marketing. Praha: Grada, 2007. ISBN 80-247-0513-3.
-
Základní:
Kotler, Philip. Marketing management. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5.
-
Základní:
VAŠTÍKOVÁ, M. Marketing služeb efektivně a moderně. Praha, 2014. ISBN 978-80-247-5037-8.
-
Základní:
Teorie a aplikace marketingu v dopravě - studijní opora
(Šaradín P., Drahotský I.)
-
Doporučená:
Chlebovský, Vít. CRM : řízení vztahů se zákazníky. Brno: Computer Press, 2005. ISBN 80-251-0798-1.
-
Doporučená:
NASH, E. Direct marketing. Praha, 2003. ISBN 978-80-7226-838-2.
-
Doporučená:
Janouch, Viktor. Internetový marketing : prosaďte se na webu a sociálních sítích. Brno: Computer Press, 2010. ISBN 978-80-251-2795-7.
-
Doporučená:
PAULOVČÁKOVÁ, L. Marketing: přístup k marketingovému řízení. (1. vyd.). Praha: Univerzita Jana Amose Komenského Praha. ISBN 978-80-7452-117-1.
-
Doporučená:
Karlíček, Miroslav. Marketingová komunikace : jak komunikovat na našem trhu. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3541-2.
-
Doporučená:
KARLÍČEK, M. a kol. Marketingová komunikace: Jak komunikovat na našem trhu. (2. vyd.). Praha: Grada, 2016. ISBN 978-80-247-5769-8.
-
Doporučená:
McDonald, Malcolm. Marketingový plán : příprava a úspěšná realizace. Brno: BizBooks, 2012. ISBN 978-80-265-0014-8.
-
Doporučená:
BERNDT, R., ALTOBELLI, C., SANDER, M. Mezinárodní marketingový management. Brno, 2007. ISBN 978-80-251-1641-8.
-
Doporučená:
Machková, Hana. Mezinárodní obchodní operace. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-4874-0.
-
Doporučená:
Kozel, Roman. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3527-6.
-
Doporučená:
KERMALLY, S. Největší představitelé marketingu. Brno, 2006. ISBN 978-80-2511-013-3.
-
Doporučená:
Hague P. Průzkum trhu. Brno, 2003. ISBN 80-7226-917-8.
-
Doporučená:
Clow, Kenneth E. Reklama, propagace a marketingová komunikace. Brno: Computer Press, 2008. ISBN 978-80-251-1769-9.
-
Doporučená:
Jakubíková, Dagmar. Strategický marketing : strategické plánování, situační analýza a predikace vývoje, marketingové cíle a strategie, produktová, distribuční, cenová a komunikační politika a strategie. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2690-8.
-
Doporučená:
TAHAL, R. Základní metody sběru primárních dat v marketingovém výzkumu. (1. vyd.).. Praha: C. H. Beck, 2015. ISBN 978-80-7400-585-5.
-
Doporučená:
Bureš, Ivan. 10 zlatých pravidel péče o zákazníka, aneb, CRM v digitálním věku. Praha: Management Press, 2006. ISBN 80-7261-149-6.
|
Časová náročnost
|
Prezenční forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Účast na výuce
|
52
|
Projekt individuální
|
12
|
Příprava na zkoušku
|
41
|
Samostatná kritická četba
|
8
|
Projekt týmový
|
24
|
Domácí příprava na výuku
|
13
|
Celkem
|
150
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Předpokládají se základní znalosti z oblasti: Ekonomie, Ekonomiky dopravního podniku, Managementu, Logistiky, Komunikačních a prezentačních dovedností a Elektronického obchodování. |
Získané způsobilosti |
Absolvent tohoto kurzu bude ovládat teoretická východiska a specifika marketingu dopravních služeb včetně schopnosti jejich praktické aplikace v rozsahu vyžadujícím budování marketingově orientovaných společností. |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Metody samostatných akcí
- Projekce
|
Hodnotící metody |
- Ústní zkouška
- Posouzení zadané práce
- Analýza výkonu studenta
- Obhajoba vlastního projektu
- Prezentace
|
|
|
|