|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KDMML / XCKPD
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KDMML
/
XCKPD
|
Akademický rok
|
2021/2022
|
Akademický rok
|
2021/2022
|
Název
|
Komunikační a prezentační dovednosti
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
26
[HOD/SEM]
Cvičení
26
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
1 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KDMML/XAKPD
|
Vyloučené předměty
|
KDMML/YAKPD a KDMML/YCKPD
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je seznámit studenty se základními pravidly komunikace a přiblížit jim nejdůležitější komunikační dovednosti.
|
Požadavky na studenta
|
Student musí prokázat, že se orientuje v dané problematice a v požadované míře ovládá základní komunikační dovednosti. To bude ověřováno průběžně aktivitami v rámci cvičení a prostřednictvím závěrečné prezentace na vybrané téma, kterou si student předem připraví. Konkrétní požadavky sdělí vyučující studentům v prvním týdnu semestru.
|
Obsah
|
Obecná charakteristika komunikace, komunikační proces
Základní pravidla společenské komunikace (pozdrav, představování, oslovování, tituly)
Ústní a písemný projev (korespondence, jazyk, e-maily, telefonování)
Základy prezentace (faktory a příprava, dynamika a struktura prezentace, obsah a forma prezentace)
Rétorika (příprava na vystoupení, technika projevu, osobnost řečníka, publikum)
Neverbální komunikace (charakteristika, význam, druhy)
Zvládání obtížných situací při prezentacích
Vedení dialogů a diskusí (struktura dialogu, vztahové aspekty dialogu, porady a veřejná projednávání)
Argumentace (logické klamy, klamné definice, kvaziargumentace, jazykové klamy)
Komunikační strategie (taktické jednání, problematický partner)
Techniky vstřícné komunikace (pozitivní program, aktivní naslouchání, argumentace a pseudoargumentace, asertivní přístup)
Bariéry v komunikaci, manipulace
Konflikty a jejich řešení
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Špaček, Ladislav. Business etiketa a komunikace. Praha, 2013. ISBN 978-80-260-4347-8.
-
Základní:
Bradbury, Andrew. Jak úspěšně prezentovat a přesvědčit. Brno: Computer Press, 2007. ISBN 978-80-251-1622-7.
-
Základní:
Helcl, Zdeněk. Jak zvládnout 77 obtížných situací při prezentacích a přednáškách : osvědčené rady a příklady z praxe. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4770-5.
-
Základní:
Špačková, Alena. Umění dialogu : jak si s lidmi opravdu porozumět. Praha: Grada Publishing, 2011. ISBN 978-80-247-3810-9.
-
Doporučená:
Heigl, Peter. Jak mluvit na veřejnosti: rétorika. Praha, 2014. ISBN 978-80-7306-595-9.
-
Doporučená:
Plamínek, Jiří. Komunikace a prezentace : umění mluvit, slyšet a rozumět. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2706-6.
-
Doporučená:
Tinková, Eva. Rétorika aneb Řeč jako nástroj: praktický průvodce řečí těla a verbální komunikací. Kralice na Hané, 2010. ISBN 978-80-7402-074-2.
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Domácí příprava na výuku
|
18
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Příprava prezentace (referátu)
|
20
|
Samostatná kritická četba
|
10
|
Příprava na zápočet
|
20
|
Celkem
|
120
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Pro tento předmět nejsou nutné žádné zvláštní předpoklady. |
Získané způsobilosti |
Absolvováním předmětu si studenti osvojí základní pravidla komunikace a komunikační dovednosti. Jsou schopni je využít jak během studia (v akademickém prostředí, při plnění zadaných úkolů, při práci v týmech), tak i v praxi (během povinných praxí, v zaměstnání či při vlastním podnikání). |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody samostatných akcí
- Projekce
- Nácvik dovedností
|
Hodnotící metody |
- Analýza výkonu studenta
- Rozbor jazykového projevu studenta
- Systematické pozorování
|
|
|
|