|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KDMML / YAMZB
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KDMML
/
YAMZB
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Metodologie odborné práce
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
6
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
16
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
15 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
KDMML/XAMZB
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je seznámit posluchače se základními principy výzkumného procesu. Jedná se zejména o charakteristiku hlavních výzkumných metod. Předmět je rozdělen do dvou základních tematických celků. V první řadě se jedná o seznámení posluchačů se základními pojmy souvisejících s výzkumným procesem - metodologie jako nauka o výzkumných metodách, obsahová analýza textu, práce se zdroji, dále pak také problematika stanovení výzkumných otázek. V druhé řadě se jedná o podrobnější analýzu vybraných metod empirického výzkumu. Předmět je koncipován tak, aby poskytl praktický návod pro navržení a následnou realizaci vlastního výzkumného projektu. Posluchač by měl být po absolvování předmětu schopen aplikovat osvojené metodologické znalosti ve vlastním výzkumu, jež je součástí seminárních, bakalářských a diplomových prací.
|
Požadavky na studenta
|
Udělení zápočtu je podmíněno splněním následujících podmínek:
a) Zpracování metodiky k realizaci výzkumného záměru: max. 5 bodů
b) Vypracování literární rešerše k vybranému výzkumnému záměru: max. 10 bodů
c) Závěrečný semestrální test: max. 20 bodů
Pro získání zápočtu je nutné splnit:
- všechny tři podmínky;
- současně dosáhnout minimálně 60 % bodů v jejich součtu, tzn. min 21 bodů z 35 možných;
- současně je nutné splnit podmínku získání min. 12 bodů ze závěrečného semestrálního testu.
V případě, že student/ka neuspěje u prvního termínu závěrečné semestrální písemné zkoušky, bude mít k dispozici první opravný, respektive druhý opravný termín závěrečné semestrální písemné zkoušky.
Pozn.: Literární rešerši a metodiku není možné opravovat.
|
Obsah
|
Vymezení problematiky výzkumu
Elektronické informační databáze
Metodika zpracování odborného textu
Vymezení základních pojmů z oblasti výzkumu
Základní vědecké metody
Kvalitativní a kvantitativní výzkumné projekty, triangulace metod
Dotazníkové šetření
Problematika reprezentativnosti výběrového souboru
Strukturovaný rozhovor, polostrukturovaný rozhovor, nestrukturovaný rozhovor
Zpracování dat
Obecný postup zpracování bakalářské práce
Náležitosti zpracování bakalářské práce I
Náležitosti zpracování bakalářské práce II
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Řezanková, H. Analýza dat z dotazníkových šetření. Professional Publishing, Praha, 2011.
-
Doporučená:
Disman, M. Jak se vyrábí sociologická znalost. Praha, 2011. ISBN 978-80-246-0139-7.
-
Doporučená:
Kritické myšlení ? Jak lépe posuzovat informace a své myšlenky.
(Ludwig, P.)
-
Doporučená:
Hague, P. Průzkum trhu. Brno, 2003. ISBN 80-7226-917-8.
-
Doporučená:
Punch, K. Základy kvantitativního šetření. Praha, 2008. ISBN 978-80-7367-381-9.
|
Časová náročnost
|
Distanční forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na zápočet
|
50
|
Celkem
|
50
|
Kombinovaná forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava prezentace (referátu)
|
26
|
Projekt týmový
|
68
|
Příprava na zápočet
|
95
|
Celkem
|
189
|
Prezenční forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
16
|
Celkem
|
16
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Výuka je nezávislá na ostatních předmětech. |
Získané způsobilosti |
Po absolvování předmětu student rozumí základním principům výzkumného procesu. Rozumí základní terminologii používané v rámci výzkumného procesu. Zná základní metody empirického výzkumu, které umí také prakticky využít. Student rovněž získá přehled o aktuálních trendech v oblasti výzkumných metod a jejich aplikace. Umí pracovat se zdroji a zná přední světové informační databáze. |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Nácvik dovedností
|
Hodnotící metody |
- Písemná zkouška
- Posouzení zadané práce
- Obhajoba vlastního projektu
|
|
|
|