|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KE / BDISI
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KE
/
BDISI
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Diskrétní signály
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
6
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
3 / -
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KE/IDIZE
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je seznámit studenty s reprezentací, zpracováním a analýzou diskrétních signálů a systémů (filtrů) používaných v komunikační a regulační technice. Předmět v sobě zahrnuje problematiku reprezentace, modelování diskrétních signálů a systémů, nástroje pro analýzu diskrétních periodických a neperiodických signálů v časové a frekvenční oblasti. Součástí předmětu je návrh diskrétních systémů s požadovanými charakteristikami, a to pomocí řešení diferenčních rovnic, tak i pomocí z-transformace. Závěrečná část předmětu se věnuje vzorkování a následné kvantizaci spojitých signálů a stavovému popisu diskrétních signálů.
|
Požadavky na studenta
|
Student musí v průběhu semestru i při závěrečné zkoušce prokázat porozumění řešeným problémům. Konkrétní požadavky sdělí studentům vyučující v prvním týdnu semestru.
|
Obsah
|
1. Matematický aparát pro zpracování diskrétních signálů
2. Reprezentace, modelování, klasifikace a popis diskrétních signálů. Operace se diskrétními signály
3. Základní typy diskrétních signálů (harmonické signály, jednotkový impuls, jednotkový skok, pulsní signál, trojúhelníkový signál)
4. Diskrétní systémy v časové oblasti, bloková reprezentace, vlastnosti systémů, FIR a IIR systémy
5. Popis diskrétních systémů pomocí diferenčních rovnic a jejich řešení
6. Nástroje pro analýzu diskrétních periodických signálů ve frekvenční oblasti (DTFS)
7. Nástroje pro analýzu diskrétních neperiodických signálů ve frekvenční oblasti (DTFT)
8. Diskrétní Fourierova transformace, rychlé algoritmy výpočtu (FFT)
9. Z-transformace I. (vztahy, oblast konvergence, vlastnosti)
10. Z-transformace II. (Z-transformace významných signálů, inverzní Z-transformace)
11. Stanovení frekvenčních charakteristik u diskrétních systémů
12. Vzorkování spojitých signálů I. (druhy vzorkování), podmínky a vlivy vzorkování v časové a frekvenční oblasti
13. Vzorkování spojitých signálů II. (kvantizace, vlivy kvantizace, A/D převodníky, SQNR)
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
V případě mimořádných opatření bude výuka probíhat vzdáleně s využitím programu MS Teams v době dle rozvrhu. Účast na schůzkách skupiny v MS Teams je ekvivalentní účasti na přednáškách a cvičeních.
In the case of distance learning, lessons will be tought trough MS Teams. Lessons will be at the time shown in the timetable. MS Teams is equivalent to participation and or attendens in lectures and excersises.
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Prezenční forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Domácí příprava na výuku
|
52
|
Příprava na zkoušku
|
40
|
Příprava na zápočet
|
20
|
Účast na výuce
|
52
|
Celkem
|
164
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Základní znalost diferenciálního a integrálního počtu, součtu aritmetických/goniometrických řad a softwaru Matlab. |
Získané způsobilosti |
Student získá znalosti z oblasti číslicového zpracování signálů a jejich analýzy v časové a frekvenční oblasti. Dále bude seznámen s problematikou A/D konverze spojitých signálů a analýzy spojitých systémů v časové a frekvenční oblasti. |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Hodnotící metody |
- Ústní zkouška
- Analýza výkonu studenta
|
|
|
|