|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KE / IAM1E
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KE
/
IAM1E
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Aplikace mikroprocesorů 1
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem je seznámit posluchače s moderními aplikacemi mikroprocesorů, zejména ve vestavěných aplikacích. Předmět navazuje na znalosti získané v předmětu Mikroprocesorová technika a v předmětech zaměřených na programování. Měl by prohloubit znalosti programování procesorů ve vyšších jazycích a seznámit posluchače s jejich typickými aplikacemi a způsoby řešení.
|
Požadavky na studenta
|
-
|
Obsah
|
1. Úvod do předmětu, základní pojmy CPU, embedded systém
2. Vývojový řetězec, programovací jazyky, vývojová prostředí, programátory, přístup k perifériím.
3. Specifika programovacích jazyků u mikroprocesorů, příprava prostředí, knihovny, hlavičkové soubory.
4. Softwarová řešení, přerušení, stavový automat, čítače/časovače.
5. Sériová rozhraní UART/USART, SPI, I2C.
6. Klávesnice, displeje.
7. Podpůrné obvody, minimální hardwarové požadavky a zapojení.
8. ADC, DAC, připojení senzorů, specifika hardwaru s analogovou částí, náhradní řešení.
9. Expanze portů, připojení zátěží, ochrana I/O.
10. Generování signálů pomocí čítače/časovače.
11. Sériové a bezdrátové sběrnice (RS232/422/485, CAN, USB, Zigbee?)
12. Frameworky a podpůrné knihovny, operační systémy v mikroprocesorech
13. Operační systémy v mikroprocesorových aplikacích.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
V případě mimořádných opatření bude výuka probíhat vzdáleně s využitím programu MS Teams v době dle rozvrhu. Účast na schůzkách skupiny v MS Teams je ekvivalentní účasti na přednáškách a cvičeních.
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Ing. Martin Dobrovolný, Ph.D. (100%),
-
Přednášející:
Ing. Martin Dobrovolný, Ph.D. (100%),
Ing. Pavel Rozsíval (100%),
Ing. Tomáš Zálabský, Ph.D. (100%),
-
Cvičící:
Ing. Martin Dobrovolný, Ph.D. (100%),
Ing. Pavel Rozsíval (100%),
Ing. Tomáš Zálabský, Ph.D. (100%),
|
Literatura
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Po absolvování předmětu by měl student umět správně zvolit mikropočítač vhodný pro danou aplikaci, navrhnout jeho zapojení s ohledem na minimalizaci nákladů, oživit a naprogramovat navržené zařízení. Student by měl mít přehled o možnostech procesorů a jejich rozhraní, dále by měl mít základní přehled o per sběrnicích a komunikačních protokolech |
Vyučovací metody |
-
|
Hodnotící metody |
-
|
|
|
|