|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KEEZ / PTKDP
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KEEZ
/
PTKDP
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Tvorba technické dokumentace
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
4
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KEEZ/PTKCP
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je seznámit studenty se základy technického kreslení pomocí počítačové techniky. Předmět je zaměřen na aplikační využití programu AutoCAD v 2D a 3D rozměrném prostoru. Také během výuky je ukázán způsob kreslení v konkurenčním programu MicroStation. Kromě práce v těchto CAD programech je věnována část výuky pro seznámení s kreslením elektrotechnických schémat a následný návrh do plošných spojů.
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky pro úspěšné absolvování předmětu jsou upřesněny na první hodině v semestru. Student musí v průběhu semestru a v závěru předmětu prokázat porozumění probírané látce a schopnost samostatného řešení zadaných úkolů ve zmiňovaných programech. Pro získání zápočtu je povinná aktivní účast na hodinách, odevzdaná závěrečná práce.
|
Obsah
|
Úvod do programu AutoCAD, základní obsluha programu. Kreslení základních entit, programové nabídky, panely nástrojů, uživatelské nastavení. Práce v hladinách, správa výkresů, základní pravidla při tvorbě technické dokumentace. Základní pravidla při technickém kreslení (řezy,modely,normalizované součásti, atd.) Kótování, styly kótování, tolerance. Bloky, dynamické bloky, externí reference. Základy práce v 3D Způsoby práce a modelování v 3D MicroStation Základy při kreslení elektrotechnických schémat a návrhu plošných spojů. Úvod do programu EAGLE, editor schéma Editor spojů, editor knihoven. PCSchematic ČASOVÁ REZERVA
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
SPIELMANN, M. AutoCAD. Praha, 2005. ISBN 80-251-0624-1.
-
Základní:
FOŘT, P., KLETEČKA, J. Technické kreslení. BEN Praha, 2005. ISBN 80-251-0498-2.
-
Základní:
DRASTÍK, F. Technické kreslení I.. Ostrava, 2002. ISBN 80-7225-195-3.
-
Rozšiřující:
Omura, George. AutoCad 2002. Praha: Grada, 2003. ISBN 80-247-0339-4.
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Předpokládá se znalost základů technického kreslení. |
Získané způsobilosti |
Po absolvování předmětu je student seznámen se základy technického kreslení, umí pracovat v programu AutoCAD a zná základy pro práci v programu MicroStation. Také umí pracovat s programy EAGLE a PCSchematic, které jsou zaměřeny na elektrotechniku. |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
|
Hodnotící metody |
|
|
|
|