|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KEMCH / C236
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KEMCH
/
C236
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Marketingový výzkum
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Seminář
3
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
5 / -
|
0 / -
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je získat znalosti a dovednosti v oblasti přípravy a realizace marketingových výzkumů různými metodami kvalitativního a kvantitativního výzkumu.
|
Požadavky na studenta
|
Ústní zkouška, vypracování projektu kvalitativního výzkumu a projektu kvantitativního výzkumu, vytvoření scénáře dotazování a dotazníku k projektům výzkumu, realizace výzkumu v terénu.
|
Obsah
|
1. týden Struktura marketingového informačního systému pro manažerská rozhodování.
2. týden Podstata a základní charakteristiky marketingového výzkumu (MV), jeho význam pro manažerské rozhodnutí, etický kodex MV, proces MV.
3. týden Příprava MV - okolnosti vedoucí k výzkumu, identifikace okruhů zkoumání, stanovení cílů výzkumu.
4. týden Sestavení projektu MV. Zdroje a sběr sekundárních dat.
5. týden Kvalitativní výzkum - individuální hloubkové interview, skupinové rozhovory, projektivní techniky.
6. týden Kvantitativní výzkum - písemné dotazování.
7. týden Kvantitativní výzkum - osobní dotazování pomocí tazatelské sítě (CAPI).
8. týden Kvantitativní výzkum - telefonické dotazování (CATI) a internetové dotazování (CAWI).
9. týden Pozorování, marketingový experiment.
10. týden Zpracování dat z kvalitativních výzkumů, obsahová analýza.
11. týden Zpracování a analýza dat z kvalitativních výzkumů, přehled metod statistické analýzy číselných dat pomocí SW IBM SPSS Statistics.
12. týden Přehled metod statistické analýzy kategorizovaných dat z kvantitativních výzkumů s využitím SW IBM SPSS Statistics.
13. týden Prezentace výsledků MV. Typické studie MV.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Lošťáková, H. Marketingový výzkum - úkoly na cvičení. Materiály dostupné v systému STAG. Univerzita Pardubice, aktuální verze..
-
Základní:
Tahal, R. a kol. Marketingový výzkum: Aktuální postupy a trendy. Praha: Grada Publishing, 2017..
-
Základní:
Lošťáková, H. Marketingový výzkum. PPT prezentace dostupné v systému STAG. Univerzita Pardubice, aktuální verze..
-
Základní:
Řehák, J., Brom, O. SPSS: Praktická analýza dat. Brno: Computer Press, 2015..
-
Základní:
Tahal, R. Základní metody sběru primárních dat v marketingovém výzkumu. Praha: C. H. Beck, 2015..
-
Doporučená:
Řezanková, H. Analýza dat z dotazníkových šetření. Professional Publishing, Praha, 2011.
-
Doporučená:
Easterby-Smith, M., Thorpe, R., Jackson, P. R. Management Research. London: SAGE, 2008..
-
Doporučená:
Richterová K. a kol. Úvod do výskumu trhu. Sprint, Bratislava, 2013.
|
Časová náročnost
|
Prezenční forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
65
|
Terénní výzkum
|
12
|
Příprava na zkoušku
|
30
|
Domácí příprava na výuku
|
13
|
Projekt individuální
|
30
|
Celkem
|
150
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Předpokladem pro studium předmětu jsou znalosti matematiky a podnikové ekonomiky a podnikového managementu na bakalářské úrovni. |
Získané způsobilosti |
Posluchač po absolvování předmětu je schopen definovat cíle výzkumu, zpracovat projekt výzkumu a připravit a realizovat marketingové výzkumy různými metodami marketingového výzkumu. |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody samostatných akcí
- Nácvik dovedností
|
Hodnotící metody |
- Ústní zkouška
- Posouzení zadané práce
- Rozbor produktů pracovní činnosti studenta
|
|
|
|