|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KEMCH / C775
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KEMCH
/
C775
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Marketingový management chem. podniků
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Název dlouhý
|
Marketingový management chemických podniků
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
6
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Seminář
3
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
10 / -
|
0 / -
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je vytvořit u posluchače komplexní představu o strategickém marketingovém managementu oborů podnikání v chemickém průmyslu v současných tržních podmínkách.
|
Požadavky na studenta
|
Zkouška je ústní. Je prověřována míra osvojených znalostí, koncepcí a aplikačních dovedností. Během semestru jsou znalosti prověřovány 13 případovými studiem, výsledky jejich řešení jsou započítávány do celkové klasifikace.
|
Obsah
|
1. týden Marketingově orientovaný management oborů podnikání (OP) v chemickém průmyslu (CHP), podstata, specifické rysy, vývojové trendy.
2. týden Dílčí fáze strategické marketingové analýzy OP v CHP. Rámcová analýza marketingového makroprostředí, mikroprostředí a pozice podniku a OP v něm, jejich změny s vlivem na CHP.
3. týden Analýza zákazníků na B2C a B2B trzích. Segmentace B2C a B2B trhu podle potřeb, příklady z CHP.
4. týden Analýza konkurence a pozice podniku v segmentech trhu, příklady z CHP.
5. týden Předpověď podmínek v tržním prostředí, předpověď prodejů a marketingových zisků v segmentech trhu.
6. týden Segmentace trhu podle běžné a celoživotní hodnoty segmentů trhu, resp. zákazníků pro podnik.
7. týden Analýza přitažlivosti segmentů trhu a zákazníků pro podnik, volba cílových trhů, určení priorit při obsluze cílových trhů a zákazníků, určení koncepce marketingové strategie OP, příklady z CHP.
8. týden Stanovení marketingových cílů OP ve vazbě na cíle podniku, formulace strategie positioning.
9. týden Formulace strategie marketingového mixu v různých stádiích životního cyklu výrobků a vývoje trhu.
10. týden Formulace strategie marketingového mixu v různé konkurenční pozici, v různých situacích v makroprostředí a při působení na různých zahraničních trzích.
11. týden Taktické marketingové plánování - rozhodování o značce, výrobku, službách a ceně v CHP.
12. týden Taktické marketingové plánování - rozhodování o distribuci a marketingové komunikaci v CHP.
13. týden Implementace marketingové strategie a taktiky, marketingový controlling v CHP.
Při výuce je kladen důraz na specifika marketingu v podnicích chemického průmyslu a příklady z tohoto odvětví.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Huth, M. D., Speh, T. W. Business Marketing Management: B2B. Hampshire: Cengage Learning, 2013. Kotler P., Keller K. L. Marketing management. Praha: Grada Publishing, 2013..
-
Základní:
Kotler P., Keller K. L. Marketing management. Praha: Grada Publishing, 2013..
-
Základní:
Lošťáková, H. Marketingový management (CD). Pardubice: Univerzita Pardubice, 2013..
-
Základní:
Lošťáková, H. Marketingový management chemických podniků. PPT prezentace dostupné v systému STAG. Univerzita Pardubice, 2017..
-
Základní:
Lošťáková, H., Jelínková, M. Případové studie k předmětu Marketingový management chemických podniků. Univerzita Pardubice, 2017 (dostupné v systému STAG)..
-
Doporučená:
Lošťáková, H. a kol. Nástroje posilování vztahů se zákazníky na B2B trhu. Praha: Grada Publishing, 2017..
-
Doporučená:
King, K. A. The Complete Guide to B2B Marketing. New Jersey: Pearson Education, 2015..
|
Časová náročnost
|
Prezenční forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
65
|
Příprava na zkoušku
|
65
|
Projekt týmový
|
20
|
Domácí příprava na výuku
|
30
|
Celkem
|
180
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Předpokladem pro studium předmětu jsou znalosti matematiky, podnikové ekonomiky a podnikového managementu na bakalářské úrovni. |
Získané způsobilosti |
Posluchač po absolvování předmětu je schopen definovat misi a vizi oborů podnikání, provést komplexní strategickou marketingovou analýzu, stanovit marketingové strategie oborů podnikání s částmi volba cílových trhů, určení koncepce marketingové strategie pro tyto cílové trhy, stanovení marketingových cílů, určení strategie positioning a strategie marketingového mixu - produktů a služeb, cen, marketingové komunikace a distribuce a rozvinout je do takticko-operativních marketingových plánů. |
Vyučovací metody |
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Metody samostatných akcí
- Nácvik dovedností
- Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Hodnotící metody |
- Ústní zkouška
- Posouzení zadané práce
- Rozbor produktů pracovní činnosti studenta
|
|
|
|