|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KEMCH / C778
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KEMCH
/
C778
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Prognózování v podnikovém managementu
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
3
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je poskytnout studentům teoretické základy potřebné k výběru a použití vhodných prognostických metod v podnikovém managementu. V rámci seminářů je kladen důraz zejména na osvojení si praktických dovedností při analýze časových řad v softwaru IBM SPSS Statistics, a to včetně následné interpretace a prezentace výsledků.
|
Požadavky na studenta
|
Písemná zkouška, seminární práce.
|
Obsah
|
Prognózování a jeho úloha v podnikovém managementu. Vývoj a klasifikace prognostických metod.
Základní prognostické nástroje pro hodnocení a porovnávání prognostických modelů.
Kvantitativní prognostické metody - analýza a predikce časových řad.
Tradiční dekompoziční model.
Modely exponenciálního vyrovnávání.
Regresní modely.
Box-Jenkinsova metodologie - jednorozměrné stacionární modely, integrované (ARIMA) a sezónní (SARIMA) modely.
Box-Jenkinsova metodologie - lineární dynamické modely, intervenční modely.
Neuronové sítě.
Kvalitativní prognostické metody.
Kombinace prognostických metod.
Aplikace prognostických metod v podnikovém managementu.
Prognózování v praxi českých chemických podniků.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Štědroň, B., Potůček, M., Knápek, J., Mazouch, P. Prognostické metody a jejich aplikace. Praha: C. H. Beck, 2012.
-
Základní:
Paták, M. Prognózování v podnikovém managementu. PPT prezentace dostupné v systému STAG. Univerzita Pardubice, 2019.
-
Doporučená:
Elliot, G., Timmermann, A. Economic Forecasting. Princeton: Princeton University Press, 2016.
-
Doporučená:
Makrikardis, S., Wheelwright, S. C., Hyndman, R. J. Forecasting: Methods and Applications. 3. vyd. Hoboken: John Wiley & Sons, 1998.
-
Doporučená:
Montgomery, D. C., Jennings, C. L., Kulahci, M. Introduction to Time Series Analysis and Forecasting. 2. vyd. Hoboken: John Wiley & Sons, 2015.
-
Doporučená:
Evans, M. K. Practical Business Forecasting. Oxford: Blackwell Publishing, 2003.
-
Doporučená:
Box, G. E., Jenkins, G. M., Reinsel, G. C. Time Series Analysis: Forecasting and Control. 4. vyd. Hoboken: John Wiley & Sons, 2008.
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Domácí příprava na výuku
|
12
|
Vypracování seminární práce
|
45
|
Kontaktní výuka
|
39
|
Příprava na zkoušku
|
24
|
Celkem
|
120
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Studium předmětu nevyžaduje žádné předpoklady. |
Získané způsobilosti |
Posluchač je po absolvování předmětu schopen navrhnout a použít vhodný prognostický model při manažerském rozhodování s využitím softwaru IBM SPSS Statistics. |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Metody samostatných akcí
- Nácvik dovedností
|
Hodnotící metody |
- Písemná zkouška
- Posouzení zadané práce
|
|
|
|