|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KEMCH / C782
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KEMCH
/
C782
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Strategický management chem. podniků
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Název dlouhý
|
Strategický management chemických podniků
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
10 / -
|
0 / -
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je vytvořit u posluchače komplexní představu o strategickém managementu podniků chemického průmyslu v současných tržních podmínkách.
|
Požadavky na studenta
|
Zkouška je ústní. Je prověřována míra osvojených znalostí, koncepcí a aplikačních dovedností. Během semestru jsou znalosti prověřovány při řešení manažerské simulační hry týmy studentů a závěrečné prezentaci postupu a výsledků manažerských týmů, jejich výsledky jsou započítávány do celkové klasifikace.
|
Obsah
|
1. týden Východiska společenských výzev. Globalizační trendy, klimatické změny, transformace průmyslu, digitalizace a požadavky dekarbonizace v chemickém průmyslu. 2. týden Udržitelnost podniku a podnikání, zájmy stakeholderů, Corporate Governance, požadavky ESG, Porterův model 5 sil. 3. týden Pojetí strategického řízení. Definice mise a vize podniku. Strategická analýza makroprostředí a mikroprostředí v odvětví. SWOT analýza. 4. týden Mikroekonomická analýza poptávky a její předvídání. Stanovení cílů podniku, hierarchie cílů podniku, formulace hlavních strategií podniku. 5. týden Růstové strategie podniku, podstata, předpoklady pro jejich uplatnění. 6. týden. Strategie intenzivního a integračního růstu podniku, podstata, předpoklady pro jejich uplatnění. Strategické partnerství, aliance. 7. týden Strategie diverzifikačního růstu podniku, podstata, předpoklady pro jejich uplatnění. Strategie managementu výzkumu a vývoje, výzkum a vývoj absolutních novinek a jejich zavádění na trh. 8. týden Posouzení perspektiv jednotlivých oborů podnikání v podniku, stanovení základních strategií pro obory podnikání, alokace zdrojů mezi ně. 9. týden Implementace hlavních strategií podniku a základních strategií oborů podnikání prostřednictvím funkčních strategií, vymezení funkčních strategií a vztahy mezi nimi. 10. týden. Marketingová, inovační a investiční strategie. 11. týden Strategie prodeje, výroby a nákupu. 12. týden Strategie pomocných a obslužných činností, strategie řízení lidských zdrojů. 13. týden. Finanční strategie. Strategická kontrola, výkonnost podniku, její měření a hodnocení.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Best, R. Market-Based Management. Harlow: Pearson Education Limited, 2014..
-
Základní:
Soukupová, J. a kol. Mikroekonomie. 5. aktual. vyd. Praha: Management Press, 2011..
-
Základní:
Lošťáková H. Průvodce MARKSTRATEM I a II. PPT prezentace dostupné v systému STAG. Univerzita Pardubice, 2017..
-
Základní:
Myšková, R. Strategický management. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2014..
-
Základní:
Lošťáková H. Uživatelská příručka k MARKSTRAT online. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2012 (E-kniha)..
-
Doporučená:
Bamford, Ch. E., West, G. P. Strategic Management. Mason: South-Western, Cengage-Learning, 2010..
-
Doporučená:
Pearce, J. A. Strategic Management Planning for Domestic & Global Competition. New York: McGraw-Hill, 2013..
|
Časová náročnost
|
Prezenční forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
65
|
Příprava na zkoušku
|
45
|
Příprava prezentace (referátu)
|
10
|
Domácí příprava na výuku
|
30
|
Celkem
|
150
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Předpokladem pro studium předmětu jsou znalosti matematiky, statistiky a podnikové ekonomiky a podnikového managementu na bakalářské úrovni. |
Získané způsobilosti |
Posluchač po absolvování předmětu je schopen definovat misi a vizi podniků, provést komplexní strategickou analýzu odvětví, stanovit hlavní strategie podniku, základní strategie jeho oborů podnikání a jejich navazující funkční strategie, rozvinout je do takticko-operativních plánů, provést jejich implementaci a následně controlling. |
Vyučovací metody |
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Metody samostatných akcí
- Nácvik dovedností
- Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Hodnotící metody |
- Ústní zkouška
- Analýza výkonu studenta
- Rozbor produktů pracovní činnosti studenta
- Prezentace
|
|
|
|