|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KFCH / C064
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KFCH
/
C064
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Formulace fyzikálně chemických problémů
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Seminář
3
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
2 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je vytvořit komplexní předpoklady pro fyzikální a matematické formulace běžných problémů ve fyzikální chemii s využitím moderních výpočetních prostředků (sw. Maple).
|
Požadavky na studenta
|
Zkouška je písemná s možností použití prakticky veškeré literatury a vstupních databází. Student řeší samostatně i s rozpravou zadaný problém od fyzikální formulace přes matematický model až po finální zpracování výsledků.
|
Obsah
|
Úvod, vývojové trendy výpočetních metod.
Seznámení se základním ovládáním software Maple.
Numerické řešení algebraických rovnic.
Numerické řešení soustavy lineárních rovnic.
Numerické řešení soustavy nelineárních rovnic.
Interpolace, numerická derivace a integrace.
Numerické řešení obyčejných diferenciálních rovnic.
Formulace a modelování fyzikálně-chemických problémů, fyzikální skutečnost, modelování.
Matematický popis modelů, kriteria.
Látkové a energetické bilance.
Řešení matematických modelů, klasifikace, metody a způsoby řešení v Maple.
Analýza vztahů mezi veličinami, lineární a vícenásobná lineární regrese.
Nelineární regrese, optimalizační metody přímohledající a derivační.
Faktorová analýza, užití a význam, multivariabilní systém, Placket-Burmann.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Caldin E. F. Fast Reactions in Solution. Blackwell scientific publications Oxford, 1964.
-
Základní:
Formulace a modelování problémů ve fyzikální chemii
(Skopal F.)
-
Základní:
Erfurth H., Just G. Modelování a optimalizace chemických procesů. SNTL Praha, 1979.
-
Základní:
Skopal F. Skopal F.: Formulace a modelování problémů ve fyzikální chemii. Univerzita Pardubice, 1992.
-
Základní:
Wiliam B.I. Statistical Analyzes for Multivariable Systems, Chem. Ing. 29, 69,. 1970.
-
Základní:
Ondráček E., Janíček P. Výpočtové modely v technické praxi. SNTL Praha, 1990.
-
Základní:
Černá, R., Machalický, M., Vogel, J., Zlatník, C. Základy numerické matematiky a programování. SNTL Praha, 1987.
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Dobré znalosti z matematiky, fyziky a fyzikální chemie, tvůrčí schopnosti při popisu skutečností |
Získané způsobilosti |
Posluchač po absolvování předmětu je schopen vytvářet statistické a mechanistické modely a analogie, jejich popis, plánování pokusů a zpracování dat, verifikaci a predikci dějů.
|
Vyučovací metody |
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Hodnotící metody |
|
|
|
|