|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KHVFR / RECA
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KHVFR
/
RECA
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Restoration of Contemporary Art
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
12 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
-
|
Požadavky na studenta
|
forma způsobu ověření: prezentace další požadavky na studenta k zakončení předmětu: docházka
|
Obsah
|
The course is an introduction into the new growing issues of restoration of modern and contemporary art of the 20. and 21. century, introducing changes and different understanding of an art practice, influences and changes on our understanding of the problems of restoration of contemporary art. To introduce the artistic movements and styles of the time, focusing on the 60ties, when major art developments occurred in the western world. Experiments with industrial paints and introduction of new paints (Siqueiros, Pollock, synthetic paints, acrylics, Rothko, Hockney, Warhol). Performativity and intangibility - new categories in relation to restoration of contemporary art. The relationship between the artist and the producer of colors: American minimalism, Morris Louis, Frank Stella, Roy Lichtenstein). Duchamp and ready-made. Understanding of the intentionality of the author as a determining factor for correct restoration of modern and contemporary works of art. The extension of the borders of the concept of art: conceptual art intended for restoration? Installation and performance art (re-enactment, reconstruction). The decision-making model for conservation and estoration of modern and contemporary art. Block 1) Introduction Block 2) Modern paints Block 3) Alois Riegl´s Denksmalwerte: a decision chart model for modern and contemporary art conservation? Block 4) Decision making model for the conservation and restoration of modern and contemporary art Block 5) Performativity Block 6) Intangibility Block 7) Instalation, Redefinition of the restorer´s profession Block 8) The Intention of the Artist
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Art and Restoration: Some Reflections, Innovative Approaches to the Complex Care of Contemporary Art. Edited by Iwona Szmelter. Archetype Publications, 2012. Archetype Publications, 2012.
-
Základní:
Salvador Muňoz Viňas. Contemporary Theory of Conservation. Elsevier Ltd., 2005.
-
Základní:
Theory and Practice in the Conservation of Modern and Contemporary Art, Reflections on the Roots and the Perspectives, Edited by Ursula Schadler-Saub and Angela Wayer, Archetype Publications Ltd., 2010.
-
Doporučená:
Art Conservation and Authenticities : Material, Concept, Context. Proceedings of the International Conference held at the University of Glasgow, 12-14 september 2007, Ed. by Erma Hermens and Tina Fiske. Archetype Publications, 2009.
-
Doporučená:
Pip Lauerson. Authenticity, Change and Loss in the Conservation of Time-Based Media Installations, Tate Papers, Tate´s online research journal, www.tate.org.uk.
-
Doporučená:
Denis Dutton. Authenticity in Art, The Oxford Handbook of Aesthetics, edited by Jerrold Levinson. New York: Oxford University Press, 2003.
-
Doporučená:
Monika Wagner - Dietmar Rübel - Sebastian Hackenschmidt. Lexikon de künstlerischen Materials. Werkstoffe der modernen Kunst von Abfall bis Zinn. München, Verlag S. H. Beck, 2002.
-
Doporučená:
Katie Lloyd Thomas. Materials Matters: Architecture and Material Practice. Routledge, 2007.
-
Doporučená:
Anita Quye - Colin Williamson (eds). Plastics: collecting and conserving. Edinburgh, 1999.
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
- |
Vyučovací metody |
-
|
Hodnotící metody |
-
|
|
|
|