|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KID / AXGEE
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KID
/
AXGEE
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Graphic Editors
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Graphics Editors
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
2 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je seznámit studenty se současným SW vybavení pro práci s rastrovými a vektorovými obrázky. Studenti se seznámí s postupy a metodami, které se používají při pořizování grafických informací, jejích následné úpravě, archivaci, možnostmi publikace a tisku. Kromě práce se statickými obrázky je rovněž cílem představit základní postupy při zpracování animovaných obrázků.
Používaný software: Vektorová grafika - Zoner Callisto, Corel Draw Bitmapová (rastrová) grafika - Zoner Photo Studio
|
Požadavky na studenta
|
Podmínkou k udělení zápočtu je aktivní práce na cvičení, minimálně 75% účast na cvičení a úspěšná prezentace semestrálních prací.
|
Obsah
|
Úvod do problematiky. Význam a využití vektorového a rastrového obrazu a jejich reprezentace. Vymezení základních pojmů. Základní principy práce v grafickém editoru. Kalibrace grafických vstupně-výstupních zařízení, profily a jejich správa. Metody snímání a pořizování obrazových dat. Problematika skenování. Práce s digitálním fotoaparátem. Základní fotografické techniky. Světlo a jeho vnímání. Rastrový grafický editor Zoner Photo Studio. Rastrový grafický editor Zoner Photo Studio. Rastrový grafický editor Adobe Photoshop. Rastrový grafický editor Adobe Photoshop. Vektorový grafický editor Zoner Callisto. Vektorový grafický editor Zoner Callisto. Vektorový grafický editor Corel Draw. Vektorový grafický editor Corel Draw. Animace. Adobe Flash. Animace. Adobe Flash. 3D grafický editor Studio Max. 3D grafický editor Studio Max.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Galer, M., Andrews, P. Adobe Photoshop CS2: Essential Skills (Photography Essential Skills). Focal Press, 2005. ISBN 0-240-52000-9.
-
Doporučená:
Coburn, F. D. CorelDRAW X3 Unleashed. Unleashed Productions, 2006. ISBN 0-97-498011-0.
-
Doporučená:
Study materials from lectures and seminars.
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Předpokládá se základní znalost operačního systému Microsoft Windows. |
Získané způsobilosti |
Po absolvování předmětu je student schopen samostatně pracovat v moderních grafických editorech. Student je schopen realizovat celý proces zpracování grafických obrazových dat, od jejich pořízení až po prezentaci. Student je schopen pracovat jak s rastrovými, tak i s vektorovými obrázky, umí vytvořit vektorovou flash animaci. |
Vyučovací metody |
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Demonstrace
- Projekce
- Nácvik dovedností
|
Hodnotící metody |
|
|
|
|