|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KID / PUITA
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KID
/
PUITA
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Introduction to Information Technology
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
KID/AXGEP, KID/AXMDK, KID/AXMDP, KID/AXMMK, KID/AXMMP, KID/AXPGP
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Achieving an overview of technical and hardware and software of PCs and mobile devices and of possibilities of their use. Mastering the operation of the computer in the MS Windows operating system. Learning to use basic Internet services. Mastering the processing of a document using a text editor and a graphics editor, mastering the basic work with a spreadsheet processor.
|
Požadavky na studenta
|
Podmínkou k udělení zápočtu je aktivní práce na cvičení, účast na cvičení minimálně 75 % a úspěšné zpracování semestrální práce.
|
Obsah
|
Technické vybavení počítačů. Princip fungování počítače. Komponenty základní jednotky. Přehled a princip fungování periferních zařízení počítačů. Mobilní zařízení. Přehled a principy mobilních technologií. Aplikační SW vybavení. Přehled v současné době používaných programových nástrojů. Operační systémy. Zálohování dat. Textový procesor. Principy tvorby textového dokumentu. Práce v MS Word. Pravidla počítačové typografie. Počítačové sítě. Základní principy fungování, popis síťových technologií. Síťový SW a HW. Internet. Možnosti připojení, služby Internetu. WWW, vyhledávání, email, komunikace, publikování na Internetu, bezpečnost na Internetu. Tabulkový procesor. Možnosti použití. Práce v MS Excel. Tabulky a grafy v MS Excel, funkce a vzorce. Pravidla pro tvorbu prezentací. Práce v prezentačním program PowerPoint a prostředí Prezi. Počítačová grafika. Pořízení, správa a možnosti publikování fotografií. Vektorová grafika, návrh a realizace grafických prvků. Animace. Multimédia. Vývojové nástroje. Programovací jazyky. Programové vybavení pro podporu výuky.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Prezentace přednášek a materiály ke cvičení
-
Rozšiřující:
Wolber, David a kol. App Inventor. 2015. ISBN 9788025141953.
-
Rozšiřující:
Rubin, M. Digitální video pro úplné začátečníky. Praha : Computer Press, 2003. ISBN 80-251-0031-6.
-
Rozšiřující:
Turban, Efraim. Introduction to information technology. New York: John Wiley & Sons, 2001. ISBN 0-471-17065-8.
-
Rozšiřující:
Glendinning, Eric H. Oxford English for information technology. Oxford: Oxford University Press, 2003. ISBN 0-19-457375-3.
-
Rozšiřující:
Dimetriades, D. Workshop Information Technology. Oxford University Press elt., 2003. ISBN 0194388263.
-
Doporučená:
Klatovský, K. Excel 2016 nejen pro školy. Computer Media, 2016. ISBN 978-80-7402-250-0.
-
Doporučená:
Bitto, Ondřej. Microsoft Windows 7 : podrobná uživatelská příručka. Brno: Computer Press, 2009. ISBN 978-80-251-2647-9.
-
Doporučená:
Pecinovský, J., Pecinovský, R. Office2016 - Průvodce uživatele. Praha: Grada, 2016. ISBN 978-80-247-5691-2.
-
Doporučená:
Meyer, M. Osobní počítač. Názorný průvodce hardwarem, systémem a sítěmi. Brno : Computer Press, 2006. ISBN 80-251-0834-1.
-
Doporučená:
Roubal, P. Počítačová grafika pro úplné začátečníky. Praha, Computer Press, 2002. ISBN 80-7226-896.
-
Doporučená:
Jeger, D., Pecinovský, J. Postavte si vlastní počítačovou síť. Grada Publishing, 2000. ISBN 80-7169-700-1.
-
Doporučená:
Kočička, Pavel. Praktická typografie. Brno: Computer Press, 2004. ISBN 80-7226-385-4.
-
Doporučená:
Horák, J. Stavíme si počítač. ISBN 978-80-251-2330-0.
-
Doporučená:
Klatovský, K. Word 2016 nejen pro školy. Computer Media, 2016. ISBN 978-80-7402-249-4.
-
Doporučená:
Kristián, P. Zoner Photo Studio - úpravy snímků a postupy pro začínající i zkušené uživatele.
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Předpokládá se základní znalost práce s PC v operačním systému MS Windows. |
Získané způsobilosti |
Po absolvování předmětu má student přehled o v současné době používaném technickém a programovém vybavení osobních počítačů. Je schopen efektivně využívat počítač PC s operačním systémem Windows. Je schopen vytvořit požadovaný dokument v textovém editoru s dodržením základních pravidel počítačové typografie, použít tabulkový procesor, zná základní zásady a ovládá základní dovednosti při pořizování, zpracování a prezentaci digitálních fotografií. Student zná základní principy fungování počítačových sítí, dokáže efektivně a cíleně vyhledávat informace na Internetu a využívat dalších funkcí Internetu. Dokáže řešit základní matematické problémy v programu Matlab. |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Nácvik dovedností
|
Hodnotící metody |
- Ústní zkouška
- Písemná zkouška
|
|
|
|