|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KID / YBPSS
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KID
/
YBPSS
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Projektování softwarových systémů
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
6
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
16
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
KID/XBPSS
|
Podmiňující předměty
|
KID/YBOOP a KID/YBDAS
|
Splnit všechny podmiňující předměty před zápisem
|
NE
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je seznámit studenty s principy návrhu a tvorby softwarových produktů.
|
Požadavky na studenta
|
Zápočet bude udělen za úspěšné vypracování a obhájení semestrální práce. Podmínky udělení zápočtu určuje vyučující v prvním týdnu přednáškového období semestru. Náplní zkoušky bude zodpovězení sady náhodně vybraných otázek.
|
Obsah
|
Přechod od strukturálního k objektovému pojetí, společný koncept v UML. Specifikace požadavků a USE CASE diagramy. Analýza a návrh statické struktury systému - diagramy tříd. Analýza a návrh dynamiky systému - kolaborace. Sekvenční diagramy a diagramy spolupráce. Stavový model - chování objektu. Modelování procesů - diagramy aktivit. Fyzické nasazení systému - diagram komponent a nasazení. Základy řízení projektu, aplikace iterativního životního cyklu. Role ve vývojovém týmu, dokumentace systému. Tvorba architektury systému - aplikační frameworky. Klíčové disciplíny při vývoji software. Semestrální práce, rozbor, hodnocení, rezerva.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Schmuller, Joseph. Myslíme v jazyku UML. Praha: Grada, 2001. ISBN 80-247-0029-8.
-
Základní:
KANISOVÁ, Hana a Miroslav Muller. UML srozumitelně..
-
Základní:
Arlow, Jim. UML 2 a unifikovaný proces vývoje aplikací : objektově orientovaná analýza a návrh prakticky. Brno: Computer Press, 2008. ISBN 978-80-251-1503-9.
-
Doporučená:
Kraval, I. Objektové modelování pomocí UML v praxi, díl 1. e-kniha, 2005.
-
Doporučená:
Eriksson, HansErik. UML 2 Toolkit. Indianapolis: Wiley, 2004. ISBN 0-471-46361-2.
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Po absolvování kurzu budou posluchači rozumět jazyku UML (Unified Modeling Language) a budou schopni jej prakticky využít při návrhu systémů včetně zvládnutí metod pro plánování a řízení iterativního vývojového procesu v rámci projektového týmu. |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody samostatných akcí
- Demonstrace
- Grafické a výtvarné činnosti
- Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Hodnotící metody |
- Posouzení zadané práce
- Analýza výkonu studenta
- Obhajoba vlastního projektu
|
|
|
|