|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KIT / BDAS1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KIT
/
BDAS1
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Databázové systémy I
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
6
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
3
[HOD/TYD]
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
77 / -
|
0 / 0
|
1 / 1
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KIT/IDAS1
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je prakticky zvládnout návrh databázového modelu, osvojit si základy práce s jazykem SQL včetně spojování tabulek, práce s funkcemi a pohledy.
|
Požadavky na studenta
|
Podmínkou udělení zápočtu je účast na cvičení (min. 70%) a připravenost studenta na cvičení, úspěšné absolvování e-learningových kurzů v průběhu semestru (min. 70%) a řádné vypracování zápočtového projektu (min. 70%).
Písemná zkouška ověřuje znalosti studenta a pochopení probírané látky.
|
Obsah
|
1. Relační databáze, databázový server, tabulka, nástroje pro administraci a práci s daty.
2. Fáze návrhu databáze, relace, E-R diagramy.
3. Normální formy (přehled), normalizace.
4. Vytváření tabulek, integritní omezení, primární a cizí klíče.
5. Jazyk SQL - DDL, DML, datové typy.
6. Příkaz SELECT - základní syntaxe, projekce, restrikce.
7. Příkazy INSERT, UPDATE, DELETE, hodnota NULL, operátory, výrazy, podmínky.
8. Vnitřní a vnější spojení tabulek.
9. Skupinové agregace, aliasy, setřídění výsledku.
10. Vnořené dotazy, množinové operátory.
11. Funkce jazyka SQL.
12. Pohledy, sekvence, indexy.
13. Systémový katalog.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Pokorný Jaroslav, Valenta Michal. Databázové systémy. Praha, 2020. ISBN 978-80-01-06696-6.
-
Rozšiřující:
Chhanda Ray. Advanced Database System. 2020. ISBN 979-8691380891.
-
Doporučená:
Radek Vystavěl. Databáze a SQL pro začátečníky. 2021. ISBN 978-80-908144-0-0.
-
Doporučená:
Marek Laurenčík. SQL - Podrobný průvodce uživatele. 2018. ISBN 978-80-271-0774-2.
|
Časová náročnost
|
Prezenční forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
65
|
Domácí příprava na výuku
|
39
|
Příprava na zkoušku
|
30
|
Semestrální práce
|
42
|
Celkem
|
176
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Znalosti z předmětů KST/IZAPR, KST/IPALP a KST/IOOP. |
Získané způsobilosti |
Zvládnutí základů práce s jazykem SQL v databázovém systému Oracle. |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Demonstrace
- Projekce
- Nácvik dovedností
|
Hodnotící metody |
- Písemná zkouška
- Posouzení zadané práce
- Rozbor díla tvůrčího charakteru
- Didaktický test
- Rozhovor
|
|
|
|