|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KIT / IINMC
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KIT
/
IINMC
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Úvod do nových médií a komunikace
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / 1
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KIT/ZINMC
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem kurzu je seznámit studenty s novými médii a metodami a trendy komunikace s využitím současných informačních a komunikačních technologií (ICT).
|
Požadavky na studenta
|
Znalost informačních a komunikačních technologií, aktivní účast, vytvoření vlastního projektu na zadané téma.
|
Obsah
|
Úvod do nových médií a komunikace:
- definice, historie a význam současných nových médií a masmédií, role ICT při jejich podpoře,
- charakter a změny nových médií a masmédií a vliv na společnost a trhy, mediální studia,
- Internet jako fenomén, trend mobility a rozšířené reality,
- mobilní Internet prostřednictvím mobilních datových technologií (2G, 3G, 4G) a bezdrátové datové technologie (Bluetooth, WiFi, WiMax, atd.),
- nová média a mobilní zařízení (smartphone, tablet, atd.) s lokačními a identifikačními technologiemi (GPS/Galileo/GLONASS a NFC/RFID/QR-kódy, atd.),
- mobilní a geografické informační systémy (GIS) a Lokálně kontextové aplikace (geosociální sítě jako Foursquare/Google+/Facebook places, atd.), využití nových médií,
- relevance a rizika v médiích sdílených informací.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
V případě mimořádných opatření bude výuka probíhat vzdáleně s využitím programu MS Teams v době dle rozvrhu. Účast na schůzkách skupiny v MS Teams je ekvivalentní účasti na přednáškách a cvičeních.
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
McLuhan, Marshall. Člověk, média a elektronická kultura : výbor z díla. Brno: Jota, 2000. ISBN 80-7217-128-3.
-
Doporučená:
Kysela Jiří, Zelenka Josef. Informační a komunikační technologie v cestovním ruchu. Hradec Králové : Gaudeamus, 2013. ISBN 978-80-7435-242-3.
-
Doporučená:
Jirák, Jan. Masová média. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-466-3.
-
Doporučená:
Jirák, Jan. Média a společnost : [stručný úvod do studia médií a mediální komunikace]. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-697-7.
-
Doporučená:
Pavlíček Antonín. Nová média a sociální sítě. Vysoká škola ekonomická v Praze, 2010. ISBN 978-80-2451-742-1.
-
Doporučená:
Kysela Jiří. Stručný úvod do geosociálních sítí. 2013.
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Základní znalosti z oblasti informatiky a médií. |
Získané způsobilosti |
Rozšířené znalosti nových médií a komunikace a jejich zdrojů. |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Projekce
|
Hodnotící metody |
- Ústní zkouška
- Písemná zkouška
- Posouzení zadané práce
- Prezentace
|
|
|
|