|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KKO / K5VLG
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KKO
/
K5VLG
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Vnitřní lékařství II.
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
4
[HOD/SEM]
Cvičení
3
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
31 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
KKO/K4VLG
|
Splnit všechny podmiňující předměty před zápisem
|
NE
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je seznámit studující se základními vědomostmi v oboru gastroenterologie, hepatologie a endokrinologie; seznámení se základy symptomatologie, diagnostiky, léčby a ošetřovatelské problematiky u pacientů s chorobami gastrointestinálního traktu.
|
Požadavky na studenta
|
Splnění povinné 80% účasti na cvičeních. Splnění písemných testů a ústní zkoušky.
|
Obsah
|
Chronické komplikace DM. Léčba DM. Dna. Hyperlipoproteinémie. Choroby hypothalamo-hypofyzárního systému. Choroby štítné žlázy. Choroby příštítných tělísek. Choroby kůry nadledvin.
Ošetřovatelský proces u pacientů s dg. diabetes mellitus 1. typu. Ošetřovatelský proces u pacientů s dg. diabetes mellitus 2. typu. Ošetřovatelský proces u pacientů s dnou. Ošetřovatelský proces u pacientů s hyperlipoproteinémií. Ošetřovatelský proces u pacientů s onemocněním hypothalamo-hypofyzárního systému. Ošetřovatelský proces u pacientů s onemocněním štítné žlázy. Ošetřovatelský proces u pacientů s onemocněním příštítných tělísek. Ošetřovatelský proces u pacientů s onemocněním kůry nadledvin.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Šafránková, A., Nejedlá.M. Interní ošetřovatelství I.,II.. Praha: Grada Publishing, 2006.
-
Základní:
NANDA INTERNATIONAL. Ošetřovatelské diagnózy: Definice a klasifikace 2018-2020. Praha: Grada, 2020. ISBN 978-80-271-0710-0.
-
Základní:
Klener, P. Vnitřní lékařství. Praha: Galén, 2011.
-
Základní:
BUREŠ, J., HORÁČEK, J., MALÝ, J. a kol. Vnitřní lékařství. 2. vyd. Praha: Galén, 2014.
-
Doporučená:
HOLUBOVÁ, A., NOVOTNÁ, H., MAREČKOVÁ, J. a kol. Ošetřovatelská péče v gastroenterologii a hepatologii. Praha: Mladá fronta, 2013.
-
Doporučená:
NAVRÁTIL, L. a kol. Vnitřní lékařství: pro nelékařské zdravotnické obory. Praha: Grada Publishing, 2013.
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Studujícít získá základní vědomosti zásad péče v oboru gastroenterologie, hepatologie. Pochopí úlohy a význam ošetřovatelské péče u nemocných s těmito chorobami. Dovede aplikovat získané vědomosti v praxi. Je schopen posoudit individuální potřeby, plánovat, realizovat a hodnotit ošetřovatelskou péči v oblasti gastroenterologie, endokrinologie a hepatologie.
|
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Nácvik dovedností
|
Hodnotící metody |
- Ústní zkouška
- Analýza výkonu studenta
- Didaktický test
|
|
|
|