|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KKO / K7VVP
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KKO
/
K7VVP
|
Akademický rok
|
2020/2021
|
Akademický rok
|
2020/2021
|
Název
|
Výzkum v ošetřovatelství a por.as.
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Výzkum v ošetřovatelství a porodní asistenci
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
7
[HOD/SEM]
Cvičení
7
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
22 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KIR/K7VVP
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je seznámit studenty se zásadami vyhledávání výsledků výzkumu v porodní asistenci a souvisejících oborech, s analýzou výzkumných článků a se základními principy aplikace výsledků výzkumu do praxe.
|
Požadavky na studenta
|
Splnění 65% účasti na přednáškách. Splnění povinné aktivní 80% účasti ve cvičeních. Splnění zadané písemné práce.
|
Obsah
|
Základní pojmy ve výzkumu, druhy výzkumných prací, výzkumný proces. Porodní asistence a ošetřovatelství založené na důkazech, současné iniciativy v oblasti výzkumu. Vyhledávání české a zahraniční literatury v oblasti ošetřovatelského výzkumu, kvalita literatury v oblasti výzkumu v porodní asistenci a v ošetřovatelství. Etika ve výzkumu. Získání podpory pro projekt aplikace výsledků výzkumu do praxe. Projekt aplikace výsledků výzkumu do praxe: měření výsledků, hodnocení, udržování, rozšiřování, ukončení inovace. Implementace projektu aplikace výsledků výzkumu do praxe. Základní analýza výzkumného článku - kvantitativní výzkum. Základní analýza výzkumného článku - kvalitativní výzkum. Metody překladu výzkumných nástrojů. Aplikace výsledků výzkumu do praxe: druhy projektů pro inovaci péče. Identifikace problémů v klinické praxi, které je možno řešit v rámci projektu aplikace výsledků výzkumu.
Vyhledávání literatury v oblasti výzkumu v porodní asistenci a v ošetřovatelství. Kvalita literatury v oblasti výzkumu v porodní asistenci a v ošetřovatelství. Porodní asistence a ošetřovatelství založené na důkazech - problémy spojené s jeho implementací ve zdravotnických zařízeních. Analýza výsledků výzkumu publikovaného ve zdroji dostupném veřejnosti (např. v tisku). Základní analýza výzkumného článku - kvantitativní výzkum. Základní analýza výzkumného článku - kvalitativní výzkum. Identifikace a popis problémů v praxi, které je možno řešit v rámci projektu aplikace výsledků výzkumu, projekt aplikace výsledků výzkumu do praxe.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
MAREČKOVÁ, J., KLUGAROVÁ, J. a kol. Evidence-Based Health Care: Zdravotnictví založené na vědeckých důkazech.. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015.
-
Základní:
WINKLER, P., WEISSOVÁ, A., EHLER, E. Implementační věda. Česká a slovenská neurologie a neurochirurgie, 2015.
-
Základní:
HENDL, J. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. 4. přeprac. vydání. Praha: Portál., 2016.
-
Základní:
CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. 2. akutaliz. vyd. Praha: Grada Publishing, 2016.
-
Základní:
JAROŠOVÁ, D., ZELENÍKOVÁ, R. Ošetřovatelství založené na důkazech. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-5345-4.
-
Základní:
HENDL, J. Přehled statistických metod: Analýza a metaanalýza dat. 4. rozšíř. vyd. Praha: Portál, 2012.
-
Základní:
KLUGAR, M. Systematická review ve zdravotnictví. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015.
-
Základní:
BÁRTLOVÁ, S. a kol. Výzkum a ošetřovatelství. 2. vyd. Brno: NCO NZO, 2008.
-
Základní:
KUTNOHORSKÁ, J. Výzkum v ošetřovatelství. Praha: Grada, 2009.
-
Základní:
VÉVODOVÁ, Š., IVANOVÁ, K. a kol. Základy metodologie výzkumu pro nelékařské zdravotnické profese. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015.
-
Doporučená:
FINK, A. Conducting research literature reviews. Thousand Oaks, CA, USA: Sage Publications, 2010.
-
Doporučená:
POLIT, DF., BECK, CT. Essentials of nursing research: methods, appraisal, and utilization. Philadelphia: Lippincott Williams & Wilkins, 2006.
-
Doporučená:
Švaříček, Roman. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0644-6.
-
Doporučená:
WALTZ, C. F. et al. Measurement in nursing and health research. New York: Springer, 2010.
-
Doporučená:
COLQUHOUN, HL. et AL. Scoping reviews: time for clarity in definition, methods, and reporting.. Journal of Clinical Epidemiology,, 2014. ISBN 1291-1294.
-
Doporučená:
POLIT, DF. Statistics and data analysis for nursing research. Upper Saddle River Pearson Education, 2010.
-
Doporučená:
BURNS, N., GROVE, SK. The practice of nursing research: conduct, critique, and utlization. St. Louis: Elsevier, 2005.
-
Doporučená:
GERRISH, K., LACEY, A. The research process in nursing. Blackwell Publishing, 2009.
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Student dovede identifikovat výzkumné problémy v praxi, orientuje se v dostupné literatuře, správně analyzuje publikované výsledky a na základě analýzy aplikuje výsledky výzkumu do praxe. |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Hodnotící metody |
- Písemná zkouška
- Analýza výkonu studenta
|
|
|
|