|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KKO / P4INB
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KKO
/
P4INB
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Interní obory
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
20
[HOD/SEM]
Cvičení
10
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
14 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KKO/P3VNL
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
KOS/P2ANS
a KOS/P2FZI
|
Splnit všechny podmiňující předměty před zápisem
|
NE
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je rozšířit znalosti studujících v oblasti klinických projevů základních chorob interní povahy, diagnostických a léčebných možností, včetně primární prevence těchto onemocnění. Studující bude schopen hodnotit aktuální klinický stav u pacientů s chorobami interní povahy.
|
Požadavky na studenta
|
Splnění povinné účasti na cvičeních. Splnění písemného testu nebo ústního zkoušení dle rozhodnutí garanta předmětu.
|
Obsah
|
Subjektivní a objektivní příznaky. Vyšetřovací metody v kardiologii. Srdeční selhání, arytmie, synkopa. Akutní koronární syndromy, ischemická choroba srdeční. Arteriální hypertenze. Žilní trombóza a plicní embolie. Chlopenní vady, karditidy a kardiomyopatie. Tuberkulóza plicní a mimoplicní. Záněty dýchacích cest. Asthma bronchiale a chronická obstrukční plicní nemoc. Diabetes mellitus I., II. typu a jeho komplikace. Vředová choroba žaludku a duodena. Cholelithiáza, cholecystitida, pankreatitidy. Hepatitidy, jaterní cirhóza a portální hypertenze. Nespecifické střevní záněty. Nemoci ledvin, ledvinné selhání a dialýza. Hematologická onemocnění. Revmatologická onemocnění a osteoporóza. Endokrinologická onemocnění.
Specifika péče o pacienty na interních odděleních a návaznost na dlouhodobou péči. Sběr anamnézy od interního pacienta. Subjektivní a objektivní příznaky interních chorob. Základy fyzikálního vyšetření v interních oborech. Specifika péče o nemocné s diabetem mellitem.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
ŠPINAR, J. Propedeutika a vyšetřovací metody vnitřních nemocí. Praha: Grada, 2008.
-
Základní:
NAVRÁTIL, L. a kol. Vnitřní lékařství: pro nelékařské zdravotnické obory. 1. vyd. Praha: Grada, 2008.
-
Základní:
ŽÁK, A. Základy vnitřního lékařství. Praha: Galén, 2011.
-
Doporučená:
ŠAFRÁNKOVÁ, A.; NEJEDLÁ, M. Interní ošetřovatelství. Praha: Grada, 2006.
-
Doporučená:
NEJEDLÁ, M. Klinická propedeutika. Praha: Grada, 2015.
-
Doporučená:
BUREŠ, J. Vnitřní lékařství. Praha: Galén, 2014.
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Studující bude seznámen se standardními diagnostickými procedurami a postupy u vyšetřovacích metod. Studující se naučí plánovat individuální zdravotně sociální péči u jednotlivých onemocnění interní povahy. |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Nácvik dovedností
|
Hodnotící metody |
|
|
|
|