|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KLKS / CVCZ
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KLKS
/
CVCZ
|
Akademický rok
|
2022/2023
|
Akademický rok
|
2022/2023
|
Název
|
Cvičení z češtiny
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / 0
|
0 / 0
|
0 / 25
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / 0
|
0 / 0
|
0 / 18
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem semináře je aktivovat a doplnit znalosti o současné pravopisné normě.
Absolvent semináře se umí orientovat v pravidlech stanovujících spisovnou normu a prostřednictvím příruček je schopen pravopisné jevy ověřit a teoreticky je zdůvodnit.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast na hodině, splněné požadavky referátů, úspěšně napsaný závěrečný test.
Referát - libovolný článek z časopisu Naše řeč (rozsah článku min. 3 strany při překopírování do Wordu)
- představení obsahu článku, vyjádření se k současnosti dané problematiky
- referát přednášet, ne číst
- celková délka referátu: 3-5 minut
Výklad - prezentace jedné z vybraných kapitol + vlastní originální cvičení k procvičení tématu na hodině (autor cvičení musí znát správné odpovědi a být schopen zodpovědět dotazy)
- v bodech, se zdůrazněním logiky jazyka (např. s odkazy na podobná pravidla, s cílem nalézt zjednodušenou formy pravidelností atd.), s důrazem na odvození, nikoliv memorování pravidel
- hlavní zdroj: Internetová jazyková příručka a další kodifikační příručky
- předpokládaný rozsah cca 10 minut
|
Obsah
|
Vývoj pravopisu.
Čárka ve větě jednoduché.
Čárka v souvětí.
Další členicí znaménka.
Vyjmenovaná slova.
Shoda přísudku s podmětem.
Hranice slov v písmu.
Zkratky a značky.
Psaní velkých písmen.
Zdvojené souhlásky.
Předložky a předpony s a z.
Skupiny souhlásek.
Délka samohlásek.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
UJČ AV. Internetová jazyková příručka.
-
Základní:
Kraus a kol. Nový ademický slovník cizích slov A-Ž. Praha, Academia, 2005.
-
Základní:
kol. autorů. Pravidla českého pravopisu.
-
Základní:
kol. autorů. Slovník spisovné češtiny pro školu a veřejnost. Academia, Praha.
-
Základní:
Havránek a kol. Slovník spisovného jazyka českého. Academia, Praha, 1989.
-
Doporučená:
Kraus, Jiří. Jazyk v proměnách komunikačních médií.
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Domácí příprava na výuku
|
30
|
Účast na výuce
|
24
|
Celkem
|
54
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Orientace v pravopisných příručkách, praktické dovednosti v práci s nimi. |
Vyučovací metody |
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Nácvik dovedností
|
Hodnotící metody |
- Didaktický test
- Systematické pozorování
|
|
|
|