|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KLKS / DKRIT
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KLKS
/
DKRIT
|
Akademický rok
|
2021/2022
|
Akademický rok
|
2021/2022
|
Název
|
Dějiny literární kritiky
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
18 / 26
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KHV/DKRIT
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je seznámit studenty s literární kritikou, která je od počátků novodobého českého písemnictví určujícím fenoménem při posuzování vývoje a hodnot české literární tvorby a zároveň představuje významnou konstantu domácí literární kultury.
|
Požadavky na studenta
|
Dostatečná účast (nejvýše tři absence), písemná analýza vybrané literární kritiky.
V případě distanční výuky bude probíhat e-mailová komunikace.
|
Obsah
|
Úvod do dějin a typologie literární kritiky.
Obrozenecká kritika.
Kritika v éře romantismu.
Kritika 2. poloviny 19. století.
Kritika na přelomu 19. a 20. století.
Personalistická kritika.
Avantgardní literární kritika.
Spirituální a existencialistická literární kritika.
Normativní a antinormativní kritika v období 1948-1989.
Postmoderní literární kritika.
Současná kritická typologie.
Konkrétní znaky soudobé literárněkritické praxe.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
HRTÁNEK, P. (ed.). Antologie textů k dějinám české literární kritiky II (1. polovina XX. století). Ostrava, 2009.
-
Základní:
HRTÁNEK, P. (ed.). Antologie textů k dějinám české literární kritiky (XIX. století). Ostrava, 2010.
-
Základní:
BLAŽÍČEK, P. Kritika a interpretace.. Praha, 2002.
-
Základní:
HAMAN, A. Nástin dějin české literární kritiky. Jinočany, 2000.
-
Doporučená:
LOLLOK, M. Kritika v pohybu. Literární kritika a metakritika 90. let 20. století. Brno, 2019.
-
Doporučená:
FIALOVÁ, A. (ed.). V souřadnicích mnohosti. Česká literatura první dekády jednadvacátého století v souvislostech a interpretacích. Praha, 2014.
-
Doporučená:
HRUŠKA, P., MACHALA, L., VODIČKA, L., ZIZLER, J. (eds.). V souřadnicích volnosti. Česká literatura devadesátých let dvacátého století v interpretacích. Praha, 2008.
-
Doporučená:
PŘIBÁŃ, M. (ed.). Z dějin českého myšlení o literatuře 1 ? 4. Praha, 2001.
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Absolventi předmětu se budou moci prokázat potřebnou erudicí kulturně historickou i z hlediska znalosti současné literární kultury kupříkladu při práci obecně v médiích (v redakční práci, v dramaturgii mediální praxe, v kontaktu s mediálními pracovišti, zejména v kulturní oblasti), dále v pracovištích spjatých s humanitními obory (v knihovnách, v komisích zaměřených na kulturní sféru), případně i při dalším studiu humanitních oborů.
|
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Hodnotící metody |
- Posouzení zadané práce
- Rozbor díla tvůrčího charakteru
|
|
|
|