|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KLKS / LIFI1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KLKS
/
LIFI1
|
Akademický rok
|
2022/2023
|
Akademický rok
|
2022/2023
|
Název
|
Literatura ve filmu I
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / 0
|
0 / 0
|
0 / 25
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / 0
|
0 / 0
|
0 / 25
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je interpretace vybraných literárních předloh (jejichž průběžná četba tudíž bude nutnou součástí práce v semináři) a následně pak analýza formálních a významových proměn dané látky, ke kterým dochází na přechodu mezi literárním dílem a jeho filmovou adaptací. Jednotlivé tituly (podrobný návrh programu bude předložen v úvodu kurzu) by měly být voleny napříč různými žánrovými oblastmi a vývojovými obdobími domácí tvorby.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast na projekcích i na diskusních seminářích, nejvýše 3 absence za semestr.
Pravidelná četba zadávaných textů.
Přednesení referátu a jeho písemné rozvedení do formy seminární práce o rozsahu 5 - 10 stran.
|
Obsah
|
Poetika kompozice. Poetika vyprávění. Poetika syžetu a příběhu. Poetika postavy. Poetika prostorovosti a časovosti. Pozn.: Podrobný návrh filmových adaptací vhodných k práci v semináři viz Materiály ke stažení.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
MRAVCOVÁ, M. Literatura ve filmu. Praha, 1990.
-
Základní:
PTÁČEK, L. Panorama českého filmu. Olomouc, 2000.
-
Základní:
CHATMAN, S. Příběh a diskurs. Narativní struktura v literatuře a filmu. Brno, 2008.
-
Doporučená:
Česká a slovenská kinematografie 60. let (Filmový sborník historický 4). Praha, 1993.
-
Doporučená:
Český hraný film I. (1898-1930). Praha, 1995.
-
Doporučená:
Český hraný film II. (1930-1945). Praha, 1998.
-
Doporučená:
Český hraný film III. (1945-1960). Praha, 2001.
-
Doporučená:
Český hraný film IV. (1961-1970). Praha, 2004.
-
Doporučená:
KOPAL, P. (ed.). Film a dějiny. Praha, 2004.
-
Doporučená:
Film a literatura. Filmový sborník historický. Praha, 1998.
-
Doporučená:
MONACO, J. Jak číst film (Svět filmů, médií a multimédií). 1988.
-
Doporučená:
CIESLAR, J. Kočky na Atalantě. Praha, 2003.
-
Doporučená:
TÖTEBERG, M. (ed.). Lexikon světového filmu. Praha, 2006.
-
Doporučená:
BERNADR, J.; FRÝDLOVÁ, P. Malý labyrint filmu. Praha, 1998.
-
Doporučená:
HODROVÁ, D. a kol. Na okraji chaosu (Poetika literárního díla 20. století). Praha, 2001.
-
Doporučená:
CHATMAN, S. Rétorika narativu ve fikci a filmu. Olomouc, 2000.
-
Doporučená:
THEIN, K. Rychlost a slzy (Filmové eseje). Praha, 2002.
-
Doporučená:
HOLANEC, V. 99 filmů moderní kinematografie. Praha, 2005.
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Absolvent předmětu získá představu o možnostech interpretace literárního díla prostřednictvím sledování jeho vazeb na jinou uměleckou oblast - kinematografii. V části I. se bude získaná způsobilost týkat kontaktů českého písemnictví a českého filmu. |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Hodnotící metody |
- Posouzení zadané práce
- Rozhovor
|
|
|
|