|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KLKS / TVUP2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KLKS
/
TVUP2
|
Akademický rok
|
2022/2023
|
Akademický rok
|
2022/2023
|
Název
|
Tvůrčí psaní (populární literatura) II
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / 0
|
0 / 0
|
0 / 17
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KHV/TVUP2
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je osvojení si základů techniky tvorby povídek v oblasti tzv. populární literatury, konkrétně žánrů detektivky, science fiction, fantasy a hororu. Jádrem semináře jsou praktická cvičení, orientovaná na jednotlivé kroky při vytváření textu: rozličné techniky hledání tématu, konstrukce příběhu a rozvíjení zápletky v souladu s žánrovými schématy, vytváření postav, tvorba dialogů, možnosti deskripce.
|
Požadavky na studenta
|
Podmínkou pro udělení zápočtu je aktivní účast na seminářích a vypracování tří krátkých povídek (2-3 normostrany), z nichž každá bude odpovídat jednomu z žánrů populární literatury.
Pro případ distanční výuky: jednotlivá cvičení budou zasílána e-mailem, jejich výsledky budou pedagogem pravidelně hodnoceny.
|
Obsah
|
Specifické rysy psaní populární literatury. Techniky hledání tématu. Osnova příběhu. Modelování postav. Tvorba dialogu. Umění deskripce (se zvláštním zaměřením na popis prostředí). Kompozice textu. Využití různých jazykových vrstev. Finální úpravy textu, korektury. Kontakt s redakcemi a nakladateli.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
KING, S. O psaní. Memoáry o řemesle. Praha 2005 (2. vyd.).
-
Základní:
HRDLIČKA, F. Průvodce po literárním řemesle. Základy tvůrčího psaní. Praha, 2004.
-
Základní:
FIŠER, Z. Tvůrčí psaní. Malá učebnice technik tvůrčího psaní. Brno, 2001.
-
Základní:
DOČEKALOVÁ, M. Tvůrčí psaní pro každého. Praha, 2006.
-
Základní:
BRADBURY, R. Zen a umění psát. Eseje o tvořivosti. Praha, 1998.
-
Rozšiřující:
STUDENÝ, J. Drama jazyka. Teorie a praxe tvůrčího psaní. Pardubice, 2003.
-
Doporučená:
Berková, Alexandra. O psaní. Praha, 2014.
-
Doporučená:
LOVECRAFT, H. P. Soupis některých základních hrůzostrašných motivů používaných v nadpřirozených povídkách. Návrhy pro psaní příběhů, in: týž, Bezejmenné město. Praha 1998, s. 164-169.
-
Doporučená:
VONNEGUT, jr., K. Úvod, in týž: Tabatěrka z Bagomba. Praha 2001, s. 15-25 an.
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Absolvent semináře si osvojí autorské dovednosti, které bude moci využít nejen ve vlastní literární činnosti, ale rovněž v jiných oborech, navíc tím bude posílena jeho vlastní kreativita. |
Vyučovací metody |
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Nácvik dovedností
|
Hodnotící metody |
- Posouzení zadané práce
- Analýza výkonu studenta
- Rozbor jazykového projevu studenta
- Rozbor produktů pracovní činnosti studenta
- Rozbor díla tvůrčího charakteru
|
|
|
|