|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KOS / K3PSY
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KOS
/
K3PSY
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Psychologie
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
7
[HOD/SEM]
Cvičení
7
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
32 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
KOS/K2PSY
|
Splnit všechny podmiňující předměty před zápisem
|
NE
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
KOS/K4PSY
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je předat studujícím základní informace z oblasti obecné, vývojové a sociální psychologie, seznámit je s podstatou osobnosti s důrazem na osobnost nemocného.
|
Požadavky na studenta
|
Splnění povinné 80% účasti na cvičeních. Splnění písemného testu nebo ústního zkoušení dle rozhodnutí garanta předmětu.
|
Obsah
|
Stres (teorie stresu, stresory, vliv stresu na zdraví). Podíl dědičnosti, prostředí a výchovy na rozvoji psychiky. Vývojové teorie (E. Erikson, S. Freud). Prenatální období. Novorozenecké období. Období kojence. Období batolete. Předškolní věk a období mladšího školního věku. Období prepuberty a puberty. Období adolescence. Období dospělosti - rozdíly duševního života mužů a žen. Období stáří.
Práce se skupinou. Principy týmové spolupráce. Tvorba a rozvoj týmu. Vedení lidí - leadership, management. Práce s rodinou v krizi. Mezioborová spolupráce - sestra, lékař, psycholog, psychiatr, psychoterapeut, sociální pracovník, duchovní, fyzioterapeut, komunitní péče aj. Práce s kazuistikou a odbornými zdroji. Spiritualita. Naděje, smysluplnost, vděčnost, odpuštění. Základy psychoterapeutických technik.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
ŘÍČAN, P. Psychologie.. 3. vyd. Praha: Portál, 2009. 300 s., 2009.
-
Základní:
ŘÍČAN, P. Psychologie osobnosti. 6. vyd. Praha: Grada Publishing, 2010. 208 s., 2010.
-
Základní:
VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie.. 2 vyd. Praha: Portál, 2012. 536 s., 2012.
-
Základní:
ZACHAROVÁ, E., ŠIMÍČKOVÁ - ČÍŽKOVÁ, J. Základy psychologie pro zdravotnické obory.. 1. Vyd. Praha : Grada publishing, 2011. 288 s., 2011.
-
Doporučená:
ČÍŽKOVÁ, J. Poznání duševního života člověka.. 4. vyd. Olomouc: Vydavatelství UP, 2012. 106 s., 2012.
-
Doporučená:
KŘIVOHLAVÝ, J. Psychologie zdraví.. 3. vyd. praha: Portál, 2009. 279 s., 2009.
-
Doporučená:
VÁGNEROVÁ, M. Psychopatologie pro pomáhající profese.. 1. vyd. Praha: Portál, 2012. str. 73 - 262, 2012.
-
Doporučená:
HAYESOVÁ, N. Základy sociální psychologie.. 7. vyd. Praha: Portál 2013. 168 str., 2013.
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Studující zvládá vysvětlení postavení psychologie jako vědy v systému společenských věd, umí analyzovat psychické činnosti, procesy a stavy a jejich poruchy. Prostřednictvím poznání své osobnosti lépe porozumí druhým lidem. Chápe odlišnosti lidské psychiky v jednotlivých vývojových obdobích. Dovede používat základní techniky zvládání stresových situací. |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Nácvik dovedností
- Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Hodnotící metody |
- Analýza výkonu studenta
- Didaktický test
- Rozhovor
- Systematické pozorování
|
|
|
|