|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KOS / K7MKO
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KOS
/
K7MKO
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Multikulturní ošetřovatelství
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
7
[HOD/SEM]
Cvičení
4
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
22 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je osvojení terminologie multikulturního ošetřovatelství, seznámení se systémem poskytované zdravotní péče cizincům, platnými právní předpisy a mezinárodními dohodami.
|
Požadavky na studenta
|
Splnění povinné účasti na přednáškách a účast na cvičeních. Zpracování zadané seminární práce. Splnění písemného testu.
|
Obsah
|
Transkulturní ošetřovatelství, význam, zaměření a historická hlediska. Vymezení základních pojmů. Aplikace kulturně specifických ošetřovatelských modelů. Cizinci v ČR a otázky integrace a zdravotní péče. Charakteristika systému poskytování zdravotní péče v ČR, práva a povinnosti cizinců při čerpání zdravotní péče, platné právní předpisy a mezinárodní dohody. Odlišnosti systému zdravotní péče v ČR od zdravotní péče států, z nichž k nám přichází nejvíce osob. Národnostní a etnické menšiny. Komunikativní a jazykové bariéry. Sociokulturní handicap.
Prezentace seminární práce o vybrané národnosti, kultuře. Diskuse ke zpracovaným ošetřovatelským diagnózám a specifikům ošetřovatelské péče.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
PRŮCHA, J. Interkulturní komunikace. Praha: Grada Publishing, 2010.
-
Základní:
KUTNOHORSKÁ J. Multikulturní ošetřovatelství pro praxi. Praha, Grada Publishing, 2013.
-
Doporučená:
RYŠLINKOVÁ, M. Česká sestra v arabském světě. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2856-8.
-
Doporučená:
IVANOVÁ K. a kol. Multikulturní ošetřovatelství I. Praha, Grada Publishing, 2006.
-
Doporučená:
ŠPIRUDOVÁ L. a kol. Multikulturní ošetřovatelství II. Praha, Grada Publishing, 2006.
-
Doporučená:
HÁVA J. a kol. Průvodce systémem zdravotní péče České republiky: Informační příručka pro cizince. Praha, Institut zdravotní politiky, 2002.
-
Doporučená:
HAMPL J. Zdravotnictví v EU a právo pacienta na zdravotní péči v souvislosti s integrací evropských zemí.. EMP č. 3, 2000.
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Studující je schopen plánovat, vést, hodnotit ošetřovatelský proces u pacienta s ohledem na etnické, kulturní a duchovní specifika jiné národnosti či etnické menšiny v rámci zdravotnického týmu. Použité postupy umí zdůvodnit a obhájit v odborné i laické diskusi. Studující identifikuje možnosti interkulturní komunikace a její praktické užití.
|
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Metody samostatných akcí
|
Hodnotící metody |
- Posouzení zadané práce
- Analýza výkonu studenta
- Didaktický test
|
|
|
|