|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KOS / K7PEA
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KOS
/
K7PEA
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Psychologické a etické aspekty v PP
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Psychologické a etické aspekty v perioperační péči
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
5
[HOD/SEM]
Cvičení
10
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
57 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KOS/K7EPI
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je seznámit studenty s psychologickými a etickými otázkami specializované perioperační péče, dále pak se základními komunikačními dovednostmi u různých věkových kategorií, agresivních pacientek, pacientek jiných etnických skupin, hendikepovaných pacientek a také s problematikou pomáhajících profesí včetně psychohygieny.
|
Požadavky na studenta
|
Splnění povinné účasti na přednáškách a na cvičeních. Úspěšné složení zápočtového testu.
|
Obsah
|
Psychosociální dovednosti specialistky a komunikace v týmu. Podpůrné techniky v komunikaci s problémovým a agresivními pacientkami v perioperační péči. Komunikace se znevýhodněnými pacientkami a pacientkami jiných etnik v perioperační péči. Problematika týraných a zneužívaných osob, domácí násilí. Etický přístup k pacientům a jejich blízkých s ohledem na věk a charakter onemocnění. Etika v perioperační péči.
Efektivní zvládání nadměrné psychické zátěže a prevence syndromem vyhoření. Prevence rizik nadměrné psychické zátěže. Podpůrné techniky ke zvládání pracovní psychické zátěže, interpersonální agrese. Vztahy v zátěžových situacích. Psychohygiena zdravotnického pracovníka a péče o duševní zdraví. Role peer podpory. Zvyšování kvality komunikačních dovedností. Podpora profesionálních kompetencí. Supervize a reflexe vlastní práce. Faktory ovlivňující kvalitu života.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
HEŘMANOVÁ, J. Etika v ošetřovatelské praxi. Praha: Grada, 2012.
-
Základní:
ZACHAROVÁ, E. Komunikace v ošetřovatelské praxi. Praha Grada, 2016. ISBN 978-80-271-0156-6.
-
Základní:
KOPŘIVA, K. Lidský vztah jako součást profese. 7. vyd. Praha: Portál, 2013.
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Studující zvládá správnou komunikaci s klientkami a její rodinou v průběhu perioperační péče. Studující se orientuje v základech psychohygieny a zvládne efektivně zvládat zátěžové situace. |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Hodnotící metody |
|
|
|
|