|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KOS / K7PME
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KOS
/
K7PME
|
Akademický rok
|
2021/2022
|
Akademický rok
|
2021/2022
|
Název
|
Preventivní medicína a dispenzarizace
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
10
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
41 / -
|
0 / -
|
1 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je seznámit studenty se základními principy a postupy zaměřenými na prevenci a dispenzarizaci neinfekčních nemocí hromadného výskytu. Poskytnout studentům informace o realizaci světové deklarace zdraví a národním programu podpory zdraví.
|
Požadavky na studenta
|
Splnění písemného testu. Splnění povinné 70% účasti na přednáškách. Podmínky k udělení zápočtu - ústní prezentace/obhajoba písemné semestrální práce na zadané téma.
|
Obsah
|
Úvod do problematiky preventivního lékařství, definice zdraví, základní pojmy, podpora a rozvoj zdraví. Primární, sekundární prevence, cíle, úkoly, náplň, zaměření, zásady, preventabilní onemocnění. Globální strategie podpory zdraví, Zdraví 21. Programy podpory zdraví, zásady, cíle a priority, podpora a rozvoj zdraví, realizace programu, opatření. Národní program podpory zdraví, životní a pracovní prostředí, životní styl. Prevence neinfekčních nemocí, metabolická onemocnění, lokomoční aparát, duševní zdraví. Očkování historie, význam, stav v ČR a ve světě, očkování v budoucnosti, prevence infekční chorob. Dispenzarizace, základní pojmy, náplň práce, legislativní podklady, cíle a zaměření. Dispenzarizace, praktické naplňování, realizace v praxi, základní postupy a formy.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Bangkokská Charta podpory zdraví v globalizovaném světě. WHO, 2005.
-
Základní:
FAIT, Tomáš, Michal VRABLÍK a Richard ČEŠKA. Preventivní medicína. 2., rozš. a přeprac. vyd. Praha: Maxdorf, c2011, 770 s. Jessenius. ISBN 978-807-3452-377.
-
Základní:
Čeladová, Libuše, Jan Holčík a kol. Sociální lékařství a veřejné zdravotnictví pro studenty zubního lékařství. Praha: Nakladatelství Karolinum, 2018. ISBN 978-80-246-3.
-
Doporučená:
E-learningové opory (IS STAG).
-
Doporučená:
Evropská řada Zdraví pro všechny č. 6. Zdraví 21 - Zdraví do 21. století. Praha 2001 s. 147.
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Studující chápe a demonstruje odpovědnost za výchovu ke zdraví, je schopen aplikovat programy primárně preventivní péče do praxe a prokáže tvořivost v plnění jejich cílů a priorit. Zvládá metody primární a sekundární prevence a dispenzarizace. |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Demonstrace
- Nácvik dovedností
|
Hodnotící metody |
|
|
|
|