|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KOS / P10OP
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KOS
/
P10OP
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Odborná bloková praxe
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
20
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
200
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ne
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
UZS/P10OP
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je zdokonalit teoretické znalosti a praktické dovednosti při práci v podmínkách klinické praxe, získat zkušenosti zaměřené na organizaci a management ošetřovatelské péče ve specializovaných zařízeních primární, sekundární i terciální péče.
|
Požadavky na studenta
|
Splnění povinné 100% účasti na odborné praxi. Splnění stanovených výkonů a ošetřovatelských procesů. Zpracování zadané písemné práce. Splnění praktické zkoušky.
|
Obsah
|
Ošetřovatelský proces u pac. (výběr dle studovaného oboru). Použití NANDA domén v diagnostické fázi ošetřovatelského procesu. Ošetřovatelský proces u etnika jiné národnosti, kultury. Fyzikální vyšetření pacienta pod vedením lékaře nebo sestry. Tvorba standardů včetně auditů, kritéria pro audit. Příprava auditu, audit. Náplň a organizace práce staniční sestry. Náplň a organizace práce vrchní sestry. Edukace pacientů (s onkologickým či interním onemocněním) Edukace zaměřená na prevenci (onkologických či civilizačních onemocnění). Aplikace konceptu bazální stimulace. Kritéria hodnocení kvality ošetřovatelské péče. Sběr klinických dat pro diplomovou práci.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
ŠAFRÁNKOVÁ, A, NEJEDLÁ, M. Interní ošetřovatelství I. Praha: Grada, 2006.
-
Doporučená:
ŠAFRÁNKOVÁ, A, NEJEDLÁ, M. Interní ošetřovatelství II. Praha: Grada, 2006.
-
Doporučená:
VORLÍČEK, J, ABRAHAMOVÁ, J, VORLÍĆKOVÁ, H. Klinická onkologie pro sestry. 2. přepr. a dopl. vyd. Praha: Grada Publishing, 2012.
-
Doporučená:
International NANDA. Ošetřovatelské diagnózy - Definice a klasifikace 2015-2017. Praha: Grada, 2016.
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Student využívá analýzy, evaluace a syntézy při řešení problémových situací v ošetřovatelství, podílí se na zvyšování kvality ošetřovatelské péče, zvládne základní techniky fyzikálního vyšetření pacienta, samostatně připravuje a realizuje edukaci klientů, je schopen plánovat ošetřovatelský proces s ohledem na kulturní odlišnosti jiné národnosti. |
Vyučovací metody |
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Nácvik dovedností
- Pracovní činnosti
|
Hodnotící metody |
- Posouzení zadané práce
- Analýza výkonu studenta
- Rozhovor
- Rozbor portfolia studenta
|
|
|
|