|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KOS / P1OPT
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KOS
/
P1OPT
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Základní postupy v porodní asistenci
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Praktická
|
Forma zakončení
|
Praktická
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
28
[HOD/SEM]
Cvičení
42
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
40 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KOS/P1OSP
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
KOS/P2OPT, KPZ/P2PPA
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je seznámit studující se základními pojmy a tématy z postupů v porodní asistenci a ošetřovatelské praxi a připravit je na činnosti, které jsou náplní práce nelékařských zdravotnických pracovníků ve zdravotnických institucích a v domácím prostředí.
|
Požadavky na studenta
|
Splnění povinné 80% účasti na přednáškách, cvičeních, seminářích. Splnění průběžných testů na cvičeních na 70 %. Splnění písemného testu 70%. Splnění praktického zápočtu.
|
Obsah
|
Ošetřovací jednotka, specifika ošetřovatelských jednotek - JIP, ARO, dětské oddělení, psychiatrické oddělení aj. Ochranně léčebný režim. Charta práv hospitalizovaných dětí, Práva a povinnosti pacientů. Péče o lůžko - typy lůžek pro děti a dospělé, polohy nemocných. Hygienická péče o děti a dospělé. Dekubity, opruzeniny. Obvazový materiál, obvazy. Péče o pomůcky, příprava k operaci, převazy, nástroje, drény, drenáže. Péče o základní biologické potřeby dětí a dospělých, fyziologické funkce - specifika dětí a dospělých.
Ošetřovací jednotka, specifika ošetřovatelských jednotek. Péče o lůžko - typy lůžek pro děti a dospělé, polohy nemocných. Příjem, překlad, propuštění nemocných. Hygienická péče o děti a dospělé. Dekubity, opruzeniny. Obvazy, obvazování. Dezinfekce, sterilizace, chirurgický celek. Potřeby nemocných v procesu v porodní asistenci. Péče o základní biologické potřeby dětí a dospělých, fyziologické funkce - specifika dětí a dospělých.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
VYTEJČKOVÁ, R. a kol. Ošetřovatelské postupy v péči o nemocné I. Praha: Grada, 2011.
-
Základní:
VYTEJČKOVÁ, R. a kol. Ošetřovatelské postupy v péči o nemocné II. Praha: Grada, 2013.
-
Základní:
VYTEJČKOVÁ, R. a kol. Ošetřovatelské postupy v péči o nemocné III. Praha: Grada, 2015.
-
Doporučená:
MIKŠOVÁ, Z. Kapitoly z ošetřovatelské péče I. Praha: Grada, 2006.
-
Doporučená:
MIKŠOVÁ, Z. Kapitoly z ošetřovatelské péče II. Praha: Grada, 2006.
-
Doporučená:
KAPOUNOVÁ, G. Ošetřovatelství v intenzivní péči. Praha: Grada, 2007.
-
Doporučená:
TRACHTOVÁ, E. a kol. Potřeby nemocného v ošetřovatelském procesu. Brno: IDVPZ, 2013.
-
Doporučená:
SEDLÁŘOVÁ, P. A KOL. Základní ošetřovatelská péče v pediatrii. Praha: Grada, 2008.
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Studující zná zásady základních postupů v porodní asistenci, akceptuje metodická doporučení, která se k dané problematice vztahují, a pracuje podle posledních poznatků vědy. Je schopen plánovat, vést, hodnotit provedenou péči v porodní asistenci a předcházet nežádoucím situacím, které vyplývají z realizace péče v porodní asistenci v rámci multidisciplinárního týmu. |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Nácvik dovedností
|
Hodnotící metody |
|
|
|
|