|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KOS / P2KOI
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KOS
/
P2KOI
|
Akademický rok
|
2021/2022
|
Akademický rok
|
2021/2022
|
Název
|
Komunikace a interaktivní procesy
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
11
[HOD/SEM]
Cvičení
9
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
61 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
UZS/P2KOI
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je poskytnout studujícím základní informace o podstatě mezilidské komunikace se zaměřením na její využití ve vztahu ke klientům zdravotnických služeb. Absolvováním předmětu by měl studující získat nejen požadovaný obsah teoretických znalostí, ale i komunikační dovednosti, které mu umožní profesionální počínání v nejrůznějších situacích v práci s klienty a jejich blízkými.
|
Požadavky na studenta
|
Splnění povinné 80% účasti na cvičeních, aktivita ve cvičeních, zpracování zadané práce. Splnění povinné 80% účasti na přednáškách. Splnění písemného testu nebo ústní zkoušky dle rozhodnutí garanta předmětu.
|
Obsah
|
Naslouchání, empatie, oceňování, kritika. Asertivita. Konflikty a jejich řešení. Specifika komunikace s klienty v různých vývojových etapách. Komunikace s klienty s různým typem postižení.
Nácvik naslouchání, empatie, oceňování, kritiky. Nácvik asertivních technik. Řešení konfliktů a nácvik strategií problematických komunikací. Nácvik specifik komunikace s dítětem, dospělým, seniorem. Nácvik specifik komunikace s klientem s různým typem postižení.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
PTÁČEK, R.; BARTŮNĚK, R. Etika a komunikace v medicíně. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2011.
-
Základní:
VENGLÁŘOVÁ, M.; MAHROVÁ, G. Komunikace pro zdravotní sestry. 1. vyd. Praha: Grada, 2006.
-
Základní:
PLEVOVÁ, I.; SLOWIK, R. Komunikace s dětským pacientem. Praha: Grada, 2010.
-
Základní:
POKORNÁ, A. Komunikace se seniory. 1. vyd. Praha: Grada, 2010.
-
Základní:
ZACHAROVÁ, E. Komunikace v ošetřovatelské praxi. Praha Grada, 2016. ISBN 978-80-271-0156-6.
-
Základní:
Mikuláštík, Milan. Komunikační dovednosti v praxi. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-2339-6.
-
Základní:
Plamínek J. Konflikty a vyjednávání. Umění vyhrávat, aniž by někdo prohrál.. Praha: Grada Publishing, 2012.
-
Základní:
Evangelu, Jaroslava Ester. Krizová komunikace : efektivní zvládání krizových a zátěžových situací. Ostrava: Key Publishing, 2013. ISBN 978-80-7418-175-7.
-
Základní:
BURDA, P. Krizová komunikace s agresivním a hostilním pacientem. Brno: NCO NZO, 2014.
-
Základní:
ŠPATENKOVÁ, N.; KRÁLOVÁ, J. Základní otázky komunikace: Komunikace (nejen) pro sestry. 1. vyd. Praha: Galén, 2009.
-
Doporučená:
Praško, J., Prašková, H. Asertivitou proti stresu. Praha, 2007. ISBN 978-80-247-1697-8.
-
Doporučená:
WEISS, P., JANÁČKOVÁ, L. Komunikace ve zdravotnické péči. Praha: Portál, s. r. o., 2008.
-
Doporučená:
KŘIVOHLAVÝ, J. Konflikty mezi lidmi. Praha: Portál, 2008.
-
Doporučená:
HUDÁKOVÁ, A., MAJERNÍKOVÁ L. Kvalita života seniorů v kontextu ošetřovatelství. Praha: Grada, 2013.
-
Doporučená:
DE VITO, J. A. Základy mezilidské komunikace. Praha: Grada Publishing, 2008.
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Studující aplikuje poznatky a zkušenosti získané při přednáškách a cvičeních do praxe, zvládá komunikaci s lidmi napříč všemi věkovými kategoriemi i komunikaci s problémovými typy jedinců. Studující umí řešit konflikty a problémy pomocí asertivních technik. |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Nácvik dovedností
- Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Hodnotící metody |
- Posouzení zadané práce
- Analýza výkonu studenta
- Rozhovor
- Obhajoba vlastního projektu
|
|
|
|