|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KOS / P2PSY
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KOS
/
P2PSY
|
Akademický rok
|
2020/2021
|
Akademický rok
|
2020/2021
|
Název
|
Psychologie
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
28
[HOD/SEM]
Cvičení
11
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
42 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
UZS/P2PSY
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
KOS/P3PSY
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je předat studujícím základní informace z oblasti obecné, vývojové a sociální psychologie, seznámit je s podstatou osobnosti s důrazem na osobnost nemocného.
|
Požadavky na studenta
|
Splnění povinné 50% účasti na přednáškách. Splnění povinné 80% účasti na cvičeních. Splnění písemného testu nebo ústního zkoušení dle rozhodnutí garanta předmětu.
|
Obsah
|
Psychologie jako vědní disciplína. Metody poznávání duševního života. Psychické procesy. Úvod do psychologie osobnosti. Teorie osobnosti. Vlastnosti osobnosti - vrozené. Vlastnosti osobnosti - získané. Poznávání osobnosti. Základy sociální psychologie - socializace, sociální učení. Sociální skupina, vliv skupiny na jednotlivce. Sociální percepce, percepční stereotypy. Sociální postoje, jejich utváření a změny. Prosociální chování.
Práce s vlastní osobností. Sebevědomí. Sebereflexe. Osobnostní růst. Péče o duševní zdraví. Rozvoj vlastní odolnosti. Práce s vlastními zdroji. Rozvoj silných stránek charakteru. Aplikace poznatků pozitivní psychologie. Osobní pohoda a štěstí. Pozitivní emocionalita, prožívání, myšlení, vlastnosti, vztahy. Základy supervize. Sociální opora.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
ČÍŽKOVÁ, J. Poznání duševního života člověka. 4. vyd. Olomouc: Vydavatelství UP, 106 s, 2012.
-
Základní:
DRAPELA, V. J. Přehled teorií osobnosti. 5. vyd. Praha: Portál, 2008.
-
Základní:
ŘÍČAN, P. Psychologie. 3. vyd. Praha: Portál, 2009. 300 s., 2009, 2009.
-
Základní:
ŘÍČAN, P. Psychologie osobnosti. 6. vyd. Praha: Grada Publishing, 208 s., 2010.
-
Základní:
KŘIVOHLAVÝ, J. Psychologie zdraví. Vyd. 3. Praha : Portál, 279 s., 2009.
-
Základní:
VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie. 2. vyd. Praha: Portál, 536 s., 2012.
-
Základní:
ZACHAROVÁ, E., ŠIMÍČKOVÁ - ČÍŽKOVÁ, J. Základy psychologie pro zdravotnické obory. 1. Vyd. Praha : Grada publishing, 288 s., 2011.
-
Základní:
HEYESOVÁ, N. Základy sociální psychologie. 7. vyd. Praha: Portál, 168 str., 2013.
-
Doporučená:
SLAMĚNÍK, I. Emoce a interpersonální vztahy. Praha: Grada Publishing, 2011.
-
Doporučená:
VÁGNEROVÁ, M. Psychopatologie pro pomáhající profese. 1. vyd. Praha: Portál, 2012.
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Studující zvládá vysvětlení postavení psychologie jako vědy v systému společenských věd, umí analyzovat psychické činnosti, procesy a stavy a jejich poruchy. Prostřednictvím poznání své osobnosti lépe porozumí druhým lidem. Chápe odlišnosti lidské psychiky v jednotlivých vývojových obdobích. Dovede používat základní techniky zvládání stresových situací. |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Nácvik dovedností
- Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Hodnotící metody |
- Analýza výkonu studenta
- Didaktický test
- Rozhovor
- Systematické pozorování
|
|
|
|