|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KOS / P6ZPT
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KOS
/
P6ZPT
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Základy psychoterapie
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
9
[HOD/SEM]
Cvičení
18
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
18 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KOS/P5ZPT
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je seznámit studující s hlavními psychoterapeutickými školami, obecnými otázkami psychoterapie, využitím vybraných psychoterapeutických metod a technik v komplexní péči o klienty s důrazem na možnosti prevence, terapie a rehabilitace. V praktické části výuky je cílem zprostředkovat elementární zkušenost ze skupinové práce vycházející z humanistické a kognitivně-behaviorální psychoterapie s důrazem na jejich možnou aplikaci v praxi.
|
Požadavky na studenta
|
Splnění povinné účasti na přednáškách a cvičeních. Povinná účast na sebezkušenostní části výuky. Průběžné plnění zadaných praktických úkolů. Zpracování a úspěšná obhajoba zápočtové práce. Splnění písemného testu nebo ústního zkoušení dle rozhodnutí garanta předmětu.
|
Obsah
|
Psychoterapeutické směry a školy. Definice, charakteristika, indikace a cíle psychoterapie. Psychoterapie v prevenci, léčbě a rehabilitaci. Účinné faktory psychoterapie. Terapeutický vztah a pracovní aliance. Proces změny v psychoterapii. Psychoterapeutický proces a ukončení léčby. Etika a výcvik v psychoterapii. Metody psychoterapie - charakteristika, možnosti, využití. Psychoterapie v léčbě, profylaxi a rehabilitaci. Zvláštnosti psychoterapie - hlavní metody, prostředky u dětí a mládeže, u seniorů. Psychoterapeutická první pomoc a krizová intervence.
Sebezkušenostní psychoterapeutický výcvik s prvky na proces orientované a kognitivně-behaviorální psychoterapie. Obhajoba závěrečných prací.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
LANGMEIER, J. a kol. Dětská psychoterapie. 3. vyd. Praha: Portál, 2010.
-
Základní:
CASEMORE, R. Na osobu zaměřená psychoterapie. 1. vyd. Praha: Portál, 2008.
-
Základní:
VYMĚTAL, J. Úvod do psychoterapie. 3. vyd. Praha: Grada, 2010.
-
Doporučená:
TOLAN, J. Na osobu zaměřený přístup v poradenství a psychoterapii. 1. vyd. Praha: Portál, 2006.
-
Doporučená:
HÁJEK, K. Práce s emocemi pro pomáhající profese. 1. vyd. Praha: Portál, 2006.
-
Doporučená:
TIMULÁK, L. Základy vedení psychoterapeutického rozhovoru. 1. vyd. Praha: Portál, 2006.
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Studující se orientuje v problematice obecných otázek psychoterapie, umí aplikovat základní poznatky z oblasti psychoterapie do praktické činnosti zdravotně-sociálního pracovníka. |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Nácvik dovedností
|
Hodnotící metody |
-
|
|
|
|