|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPZ / K9PPV
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPZ
/
K9PPV
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Odborná praxe II.
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
7
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
80
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
23 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KOS/K9PPV
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
KOS/K8PRI
|
Splnit všechny podmiňující předměty před zápisem
|
NE
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
KOS/K10PV, KPZ/K10PV
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je zdokonalení teoretických znalostí a praktických dovedností při práci v podmínkách klinické praxe, získání zkušeností zaměřených na organizaci a management institucí poskytujících perioperační péči.
|
Požadavky na studenta
|
Splnění povinné 100% účasti na odborné praxi. Splnění stanovených výkonů. Zpracování zadané písemné práce. Prověření znalostí formou ústní zkoušky a obhajoby písemné práce.
|
Obsah
|
Péče o pacienta v perioperační péči formou ošetřovatelského procesu. Použití NANDA domén v diagnostické fázi procesu v perioperační péči. Management bolesti. Edukace pacienta ve všech fázích perioperační péče. Organizace a řízení na pracovištích perioperační péče. Péče o zdravotnické prostředky na pracovišti centrální sterilizace a pracovištích perioperační péče. Plnění povinností obíhající sestry na operačním sále. Instrumentování u všech základních výkonů a postupů na operačních sálech. Manipulace s instrumentáriem.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Katalogy chirurgických nástrojů a dalších zdravotnicých prostředků.
-
Základní:
JEDLIČKOVÁ, J. a kol. Ošetřovatelská perioperační péče. 1. vyd. Brno: NCO NZO, 2012.
-
Základní:
WENDSCHE, P.; POKORNÁ, A.; ŠTEFKOVÁ, I. Perioperační ošetřovatelská péče. 1 vyd. Praha: Galén, 2012.
-
Základní:
WICHSOVÁ, J. a kol. Sestra a perioperační péče. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2013.
-
Základní:
Záznamník výkonů a jiných odborných aktivit v perioperační péči.
-
Doporučená:
NANDA INTERNATIONAL. Ošetřovatelské diagnózy: Definice a klasifikace 2015-2017. Praha: Grada Publishing, a.s. 464 s., 2015, 2015.
-
Doporučená:
HORÁČKOVÁ, K. a kol. Prevence infekcí ve vztahu k ošetřovatelské péči. 1. vyd. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2017. ISBN 978-80-7560-121-6.
-
Doporučená:
MELICHERČÍKOVÁ, V. Sterilizace a dezinfekce. 2. dopl. vyd., Praha: Galén, 2015. ISBN 978-80-7492-139-1.
-
Doporučená:
TALIÁNOVÁ, M. Základy dezinfekce a sterilizace ve zdravotnictví. 1. vyd., Pardubice: Univerzita Pardubice, 2015. ISBN 978-80-7395-954-8.
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Studující využívá analýzy, evaluace a syntézy při řešení problémových situací během ošetřování pacientů v perioperační péči, podílí se na zvyšování kvality péče všeobecné sestry, zvládá základní techniky, samostatně připravuje a realizuje edukaci pacientů, je schopen plánovat proces v perioperační péči u pacientů v perioperačním období s ohledem na jejich kulturní odlišnosti. Studující se podílí na spolupráci uvnitř zdravotnického týmu, spolupracuje s rodinou pacienta, respektuje a dodržuje platné zákony a normy. |
Vyučovací metody |
- Pozorování
- Nácvik dovedností
- Pracovní činnosti
|
Hodnotící metody |
- Ústní zkouška
- Analýza výkonu studenta
- Rozbor portfolia studenta
|
|
|
|