|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPZ / P1SZP
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPZ
/
P1SZP
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Supervize ve zdr.-soc. práci
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Název dlouhý
|
Supervize ve zdravotně sociální práci
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
13
[HOD/SEM]
Cvičení
13
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
19 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KPZ/P4SZP
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu Supervize ve zdravotně sociální práci předchází odborné praxi studujících a jeho cílem je poskytnout studujícím základní teoretické znalosti o supervizi a formou zkušenostního učení podporovat jejich dovednost efektivně supervizi využívat jako nástroj vlastního profesního rozvoje.
|
Požadavky na studenta
|
Splnění povinné účasti na cvičeních. Splnění písemného testu.
|
Obsah
|
Pojem supervize, historický vývoj a kontext. Funkce supervize. Typy supervize. Cíle supervize, role a očekávání, zakázka. Osoba supervizora a supervidovaného, supervizní vztah. Supervizní smlouva, kontraktování, účastníci smlouvy. Vybrané přístupy v supervizi. Etika v supervizi. Kontext organizace v supervizi.
Supervizní kazuistiky. Podpora reflexe procesu a sebereflexe. Balintovská forma práce. Kreativní techniky v supervizi. Supervize vycházející z přístupu zaměřeného na úkoly.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
HAVRDOVÁ, Z.; HAJNÝ, M. Praktická supervize: průvodce supervizí pro začínající supervizory, manažery a příjemce supervize. Praha: Galén, 2008.
-
Základní:
HAWKINS, P.; SHOHET, R. Supervize v pomáhajících profesích. Praha: Portál, 2004.
-
Doporučená:
PAČESOVÁ, M. Lékař, pacient a Michal Balint. Praha: Triton, 2004.
-
Doporučená:
KADUSHIN, A.; HARKNESS, D. Supervision in social work. New York: Columbia University Press, 2014.
-
Doporučená:
BAŠTECKÁ, B.; ČERMÁKOVÁ, V.; KINKOR, M. Týmová supervize. Praha: Portál, 2016.
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Studující zná základní teoretický rámec supervize ve zdravotně sociální práci. |
Vyučovací metody |
- Metody samostatných akcí
- Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Hodnotící metody |
- Písemná zkouška
- Analýza výkonu studenta
|
|
|
|