|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPZ / P2PDG
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPZ
/
P2PDG
|
Akademický rok
|
2020/2021
|
Akademický rok
|
2020/2021
|
Název
|
Pedagogika a edukace
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
10
[HOD/SEM]
Cvičení
10
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
30 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je poskytnout studujícím základní informace z oblasti pedagogiky, didaktiky a edukace.
|
Požadavky na studenta
|
Splnění povinné 60% účasti na přednáškách. Splnění povinné 80% účasti na cvičeních. Splnění písemného testu. Zpracování zadání písemné práce.
|
Obsah
|
Pedagogika jako vědní disciplína. Vývoj pedagogických principů. Edukační realita: základní pojmy a vztahy. Edukační procesy, učení. Subjekt edukace, profese edukátora Edukační prostředí. Základy didaktiky. Aktivizační didaktické metody.
Zdravotně-sociální pracovník v roli edukátora. Typy edukace. Základní předpoklady edukace. Edukační anamnéza. Metoda edukačního plánu - cíl, obsah, vědomosti, pomůcky. Organizace edukační lekce, edukační program. Model EUR. Evaluace edukace. Alternativní vyučovací metody používané při edukaci.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
GRECMANOVÁ, H.; URBANOVSKÁ, E. Aktivizační metody ve výuce, prostředek ŠVP. Olomouc: Hanex, 2007.
-
Základní:
PRŮCHA, J. Moderní pedagogika. Praha: Portál, 2005.
-
Základní:
Juřeníková, Petra. Zásady edukace v ošetřovatelské praxi. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-2171-2.
-
Doporučená:
ŠPATENKOVÁ, N.; SMÉKALOVÁ, L. Edukace seniorů: Geragogika a gerontodidaktika. Praha: Grada, 2015.
-
Doporučená:
ŠPIRUDOVÁ, L. a kol. Multikulturní ošetřovatelství II. Praha: Grada, 2006.
-
Doporučená:
TALIÁNOVÁ, M.; ŘEŘUCHOVÁ, M. Vybrané kapitoly z didaktiky ošetřovatelství. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2011.
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Studující aplikuje poznatky a zkušenosti získané při přednáškách do praxe. Studující umí získat edukační anamnézu. Studující zvládá vypracování a použití edukace a edukačního programu u zdravých, nemocných a hendikepovaných ve všech vývojových obdobích. Studující úspěšně provádí evaluaci edukačního procesu. |
Vyučovací metody |
- Přednášení
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Metody samostatných akcí
- Pozorování
- Demonstrace
- Nácvik dovedností
- Pracovní činnosti
- Grafické a výtvarné činnosti
- Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Hodnotící metody |
- Posouzení zadané práce
- Analýza výkonu studenta
- Rozbor produktů pracovní činnosti studenta
- Didaktický test
|
|
|
|