|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPZ / P3NEO
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPZ
/
P3NEO
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Péče v porodní asistenci o novorozence
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
32
[HOD/SEM]
Cvičení
24
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
39 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
KOS/P2OPT
|
Splnit všechny podmiňující předměty před zápisem
|
NE
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
KPZ/P4NEO
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je poskytnout studujícím přehled komplexní péče a souvisejících poznatků o péči o novorozence.
|
Požadavky na studenta
|
Splnění povinné účasti na přednáškách a cvičeních. Splnění písemného testu nebo ústního zkoušení dle rozhodnutí garanta předmětu.
|
Obsah
|
Úvod do neonatologie. Základy prenatální péče z hlediska pediatrie. Kategorizace novorozenců. Fyziologický novorozenec. Kojení a výživa novorozence. Resuscitace novorozence a poresuscitační péče. Poruchy dýchání u novorozenců - pneumopatie. Porodní poranění novorozence. Vrozené vývojové vady.
První ošetření novorozence. Resuscitace novorozence, poresuscitační péče. Observace poporodní adaptace, měření fyziologických funkcí. Hygienická péče o novorozence. Screeningová vyšetření u novorozence. Výživa novorozence. Prevence hypoglykemického stavu u novorozence v časném poporodním období. Proces v porodní asistenci o novorozence s infekcí.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
LEBL, J. A KOL. Klinická pediatrie. Praha: Galén, 2012.
-
Základní:
JANOTA, J.; STRAŇÁK, Z. Neonatologie. 2. přeprac. a rozš. vyd. Praha: Mladá Fronta, 2015.
-
Základní:
DORT, J.; DORTOVÁ, E.; JEHLIČKA, P. Neonatologie. 3. vyd. Praha: Karolinum, 2018.
-
Základní:
MUNTAU, A. C. Pediatrie. 6. vyd. Praha: Grada, 2014.
-
Základní:
FENDRYCHOVÁ, J. Základní ošetřovatelské postupy v péči o novorozence. Praha: Grada, 2011.
-
Základní:
MORAVCOVÁ, M.; PETRŽÍLKOVÁ, H. Základy péče v porodní asistenci I. 2. přeprac. a rozš. vyd. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2018.
-
Doporučená:
VACHEK, J.; TESAŘ, V.; ZAKIYANOV, O. a kol. Farmakoterapie v těhotenství a při kojení. 1. vyd. Praha: Maxdorf, 2013.
-
Doporučená:
FENDRYCHOVÁ, J.; BOREK, I. Intenzivní péče o novorozence. 2. přeprac. vyd. Brno: NCO NZO, 2012.
-
Doporučená:
NEVORAL, J. Praktická pediatrická gastroenterologie, hematologie a výživa. 1. vyd. Praha: Mladá Fronta, 2013.
-
Doporučená:
LEBL, J.; PROVAZNÍK, K. a kol. Preklinická pediatrie. Praha: Karolinum, 2007.
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Studující získají potřebné dovednosti pro celkovou péči o fyziologického, rizikového i patologického novorozence včetně intenzivní péče. |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Metody samostatných akcí
- Demonstrace
- Nácvik dovedností
- Pracovní činnosti
|
Hodnotící metody |
-
|
|
|
|