|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPZ / P4PGR
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPZ
/
P4PGR
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Pedagogika a edukace
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
11
[HOD/SEM]
Cvičení
11
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
24 / -
|
0 / -
|
1 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KPZ/P5EDZ
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem je seznámit studující se základními pojmy a tématy z oblasti pedagogiky a edukace. Studující aplikuje poznatky a zkušenosti získané při přednáškách a cvičeních do praxe edukačního procesu.
|
Požadavky na studenta
|
Splnění povinné 80% účasti na cvičeních. Splnění písemného testu nebo ústního zkoušení dle rozhodnutí garanta předmětu.
|
Obsah
|
Pedagogika jako vědní disciplína. Pedagogické principy. Edukační realita: základní pojmy a vztahy. Typy edukace. Edukační proces, učení. Subjekt edukace, profese edukátora Edukační prostředí. Didaktika. Tradiční a aktivizující metody výuky. Radiologický asistent v roli edukátora. Model EUR. Alternativní vyučovací metody používané při edukaci.
Radiologický asistent v roli edukátora. Typy edukace. Základní předpoklady edukace. Edukační anamnéza. Metoda edukačního plánu - cíl, obsah, vědomosti, pomůcky. Organizace edukační lekce, edukační program. Model EUR. Evaluace edukace. Kritéria pro hodnocení edukátora a edukovaného. Alternativní vyučovací metody používané při edukaci.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
ŠPATENKOVÁ, N., SMÉKALOVÁ, L. Edukace seniorů: Geragogika a gerontodidaktika. Praha: Grada Publishing, 2015. ISBN 978-80-247-5446-8.
-
Základní:
MANDYSOVÁ, P. Příprava na edukaci v ošetřovatelství. 1. vyd. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2016. ISBN 978-80-7395-971-5.
-
Základní:
Taliánová, Magda. Vybrané kapitoly z didaktiky ošetřovatelství. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2011. ISBN 978-80-7395-389-8.
-
Základní:
Juřeníková, Petra. Zásady edukace v ošetřovatelské praxi. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-2171-2.
-
Doporučená:
OPATŘILOVÁ, D. Edukace osob s těžkým postižením a souběžným postižením více vadami. Brno: Masarykova univerzita, 2016. ISBN 978-80-210-6221-4.
-
Doporučená:
PRŮCHA, J. Moderní pedagogika. Praha: Portál, 2017. ISBN 978-80-262-1228-7.
-
Doporučená:
MUMA, R. D., LYONS, B. A. Patient education: a practical approach. Sudbury, Mass: Jones & Bartlett Learning, 2012.
-
Doporučená:
PRŮCHA, J. a kol. Pedagogická encyklopedie. Praha: Portál, 2009.
-
Doporučená:
KRÁTKÁ, A. Základy pedagogiky a edukace. Zlín: Univerzita Tomáše Bati, 2017. ISBN 978-80-7454-635-8.
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Studující je schopen sestavit edukační plán s použitím korektních didaktických základů ve zdravotnictví pro edukaci zdravých, nemocných a handicapovaných ve všech vývojových obdobích. Studující umí provést evaluaci edukačního procesu. Při komplexním plánování edukace se studující orientuje v modelu E. U. R. - evokace, uvědomění si významu a reflexe. |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Nácvik dovedností
|
Hodnotící metody |
- Posouzení zadané práce
- Didaktický test
|
|
|
|