|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPZ / V2EED
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPZ
/
V2EED
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Pedagogy and education
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Pedagogy and Education
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
11
[HOD/SEM]
Cvičení
11
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
8 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KPZ/P2EED
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem je seznámit studující se základními pojmy a tématy z oblasti pedagogiky a edukace. Studující aplikuje poznatky a zkušenosti získané při přednáškách a cvičeních do praxe edukačního procesu.
|
Požadavky na studenta
|
Splnění povinné 80 % účasti na cvičeních. Splnění písemného testu nebo ústního zkoušení dle rozhodnutí garanta předmětu.
|
Obsah
|
Pedagogika jako vědecká disciplína. Pedagogické principy. Vzdělávací realita: základní pojmy a vztahy. Typy vzdělávání. Vzdělávací proces, učení. Předmět vzdělávání, pedagogská profese. Vzdělávací prostředí. didaktika. Tradiční a aktivační výukové metody. Radiologický asistent v roli pedagoga. Model E.U.R. Alternativní metody výuky používané ve vzdělávání. Alternativní vyučovací metody používané při edukaci.
Diskuse k profesi pedagoga ve zdravotnictví. Základní předpoklady vzdělávání. didaktika. Vytvoření vzdělávacího plánu. Organizace vzdělávací lekce. Hodnocení vzdělávání. Kritéria pro hodnocení pedagoga a vzdělaného.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
BAILLIE, L. ed. Developing practical nursing skills. Boca Raton: CRC Press/Taylor & Francis, 2014. ISBN 978-14-441-7595-0.
-
Základní:
SVOBODOVÁ, J., ŠMAHELOVÁ, B. Kapitoly z obecné pedagogiky. Brno: MSD, 2007.
-
Základní:
Průcha, J. Moderní pedagogika. 5. vyd. Praha: Portál, 2013.
-
Základní:
BASTABLE, S. ed. Nurse as educator: principles of teaching and learning for nursing practice. Boston: Jones and Bartlett, 2008. ISBN 978-12-841-2720-1.
-
Základní:
ULRICH, S., CANALE, S. Nursing care planning guides: for adults in acute, extended, and home care settings. St. Louis: Elsevier, 2005. ISBN 978-1-4377-0174-6.
-
Základní:
MUMA, R. D., LYONS, B. A. Patient education: a practical approach. Sudbury, Mass: Jones & Bartlett Learning, 2012.
-
Základní:
PRŮCHA, J., WALTEROVÁ, E., MAREŠ, J. Pedagogický slovník. Praha: Portál, 2009.
-
Základní:
JUŘENÍKOVÁ, P. Zásady edukace v ošetřovatelské praxi. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2010.
-
Doporučená:
Byram, Michael. Becoming interculturally competent through education and training. Bristol: Multilingual Matters, 2009. ISBN 978-1-84769-162-0.
-
Doporučená:
CAPUTI, L. ed. Innovations in nursing education: building the future of nursing. Philadelphia: Wolters Kluwer/Lippincott Williams & Wilkins, 2014.
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Studující je schopen sestavit edukační plán s použitím korektních didaktických základů v ošetřovatelství pro edukaci zdravých, nemocných a handicapovaných ve všech vývojových obdobích. Studující umí provést evaluaci edukačního procesu. Při komplexním plánování edukace se studující orientuje v modelu E. U. R. - evokace, uvědomění si významu a reflexe.
|
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Nácvik dovedností
|
Hodnotící metody |
- Posouzení zadané práce
- Didaktický test
|
|
|
|