|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KRP / BTETI
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KRP
/
BTETI
|
Akademický rok
|
2022/2023
|
Akademický rok
|
2022/2023
|
Název
|
Textové editory a tabulkové procesory
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KRP/ITETP
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je zdokonalit se v používání textového editoru MS Word tak, aby student byl schopen samostatně tvořit rozsáhlé odborné dokumenty (bakalářské, diplomové práce) vyhovující příslušným normám a které obsahují všechny příslušné struktury. Zdokonalit se v používání tabulkového editoru pro zpracování a vyhodnocení experimentálních dat různého druhu pomocí všech nástrojů, které nabízí MS Excel. Předmět je zaměřen na praktické procvičování těchto dovedností.
|
Požadavky na studenta
|
Samostatné vyhodnocení laboratorních dat a tvorba odpovídajících protokolů.
|
Obsah
|
Témata přednášek po týdnech semestru:
1. Správná tvorba prezentací. Zásady. Použití programu Powerpoint.
2. Excel: Třídění a filtrování databázových dat.
3. Excel: Tvorba seznamů a souhrnů v programu Excel.
4. Excel: Kontingenční tabulky a grafy, přehledy.
5. Excel: Vzorce, funkce, odkazy. Propojení s dalšími produkty MS Office. Podmíněné příkazy.
6. Excel: Formátování buněk a tabulek, tisk, grafy, kreslení. Cyklické odkazy.
7. Excel: Citlivostní analýza, scénáře. Řešitel. Přibližné metody. Modul Analýza dat.
8. Excel: Využití Řešitele. Lineární programování, optimalizační úlohy.
9. Excel: Tvorba uživatelských funkcí a maker ve Visual Basicu.
10. Word: Dokumenty. Styly, začleňování objektů. Šablony.
11. Word: Osnova, rejstřík, obsah.
12. Word: Křížové odkazy, poznámky pod čarou, záložky.
13. Word: Formuláře, hromadná korespondence.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
TAUFER, I., KOTYK, J., JAVŮREK, M. Jak psát a obhajovat závěrečnou práci. Pardubice, 2014. ISBN 978-80-7395-746-9.
-
Doporučená:
DODGE, M., DOUGLAS, C.S. MS Excel 2010, kompletní průvodce. Brno, 2011. ISBN 978-80-251-3354-5.
-
Doporučená:
WALKENBACH, J. MS Office, Excel 2007. Vzorce a výpočty, kompletní průvodce.. Brno, 2008. ISBN 978-80-251-1765-1.
-
Doporučená:
MURRAY, K., MILLHOLON, M., MELTON B. MS Office, WORD 2007. Brno, 2008. ISBN 978-80-251-2051-4.
|
Časová náročnost
|
Prezenční forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Domácí příprava na výuku
|
52
|
Příprava na zápočet
|
10
|
Účast na výuce
|
52
|
Příprava na zkoušku
|
10
|
Celkem
|
124
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Základní znalosti použití programů Word a Excel. |
Získané způsobilosti |
Student po absolvování předmětu prokazuje znalosti z využití tabulkového editoru pro zpracování zejména numerických dat. Je schopen tvořit odborné texty v souladu s platnými normami. |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Nácvik dovedností
|
Hodnotící metody |
|
|
|
|