|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KRP / IROB
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KRP
/
IROB
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Roboti
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
3
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je představit studentům základy robotiky, mechatroniky, programování a řízení procesů a motivovat je k dalšímu studiu v těchto oblastech. Studenti v rámci předmětu samostatně navrhnou, postaví a naprogramují jednoduchého robota schopného plnit zadané úlohy, čímž jsou interaktivní formou konfrontováni s podstatou inženýrské práce. Předmět je zakončen soutěží sestavených robotů.
|
Požadavky na studenta
|
Podmínkou pro získání zápočtu je účast na cvičeních a sestavení robota řešícího zadané úlohy. Je nezbytné, aby aspoň jeden z každé dvojice studentů měl vlastní notebook.
|
Obsah
|
1. Seznámení, motivace, představení robotické stavebnice, představení jazyka NXT-G a vývojového prostředí, první program.
2. NXT-G: cykly a větvení programu, práce s hardware, tvorba uživatelských bloků.
3. Senzory - základní principy.
4. Pohony - základní principy.
5. Robot, robotika, mechatronika.
6. Řešení typických úloh z oblasti mobilní robotiky.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
V případě mimořádných opatření bude výuka probíhat vzdáleně s využitím programu MS Teams v době dle rozvrhu. Účast na schůzkách skupiny v MS Teams je ekvivalentní účasti na přednáškách a cvičeních.
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Daniele Benedettelli. Creating Cool MINDSTORMS NXT Robots. Barkeley, CA: Apress, 2008. ISBN 1590599667.
-
Doporučená:
Petr Novák. Mobilní roboty - pohony, senzory, řízení. Praha, 2005. ISBN 80-7300-141-1.
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Předmět je určen primárně pro studenty prvního ročníku bakalářského studia. |
Získané způsobilosti |
Po absolvování předmětu bude student schopen řešit jednoduché mechatronické úlohy. |
Vyučovací metody |
- Demonstrace
- Laborování
- Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Hodnotící metody |
- Systematické pozorování
- Obhajoba vlastního projektu
|
|
|
|