|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KSKA / EANST
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KSKA
/
EANST
|
Akademický rok
|
2020/2021
|
Akademický rok
|
2020/2021
|
Název
|
Anthropology of aging
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / 0
|
0 / 1
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / 0
|
0 / 0
|
0 / 5
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Poznámka
|
The course is intended only for Erasmus students.
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
-
|
Požadavky na studenta
|
Předmět je zakončen zkouškou, která sestává ze tří částí:
1) aktivní účast na seminářích a průběžná příprava na hodiny (četba literatury a příprava podkladů pro semestrální práci). Povolené jsou 3 (tři) absence aktivní účasti. Aktivní účast = fyzická účast na semináři a připravenost dle požadavků (četba, příprava podkladů aj.). Není bodováno, je pouze podmínkou.
2) semestrální práce - jedná se o holistickou analýzu stárnutí vybrané společnosti. Student si volí předmětnou společnost/skupinu, na níž provádí dílčí analýzy od demografické po antropologickou. Výsledná práce je hodnocena max. 100 body, min. pro splnění je 70 bodů.
3) prezentace práce - jedná se o 5-7-minutovou prezentaci PowerPoint na závěrečné hodině - hodnoceno max. 50 body, min. pro splnění je 30 bodů.
Hodnocení:
150-140 b. 1
139-130 b. 1-
129-120 b. 2
119-110 b. 2-
109-100 b. 3
99 a méně 4
|
Obsah
|
TÉMATA KURZU (není harmonogram)
1. Co je to stárnutí - fyziologické, sociální, kulturní aj. pojetí, základní pojmy
2. Demografie stárnutí I - základní metody měření stárnutí
3. Demografie stárnutí II - základní příklady procesů stárnutí
4. Geografie stárnutí I - přehled vybraných procesů stárnutí ve světě
5. Geografie stárnutí II - interpretace procesů stárnutí - příčiny, důsledky, etická rovina
6. Gerontologie a sociologie stárnutí
7. Stárnutí z perspektivy medicínské antropologie
8. Antropologie stárnutí I - historie
9. Antropologie stárnutí II - současný výzkum
10. Antropologie stárnutí III - interkulturní perspektiva I
11. Antropologie stárnutí IV - interkulturní perspektiva II
12. Prezentace projektů
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Robert L. Rubinstein PhD, J. Keith, D. Shenk, D. Wieland. Anthropology and Aging. 1990. ISBN 978-94-010-7411-7.
-
Doporučená:
Koukolík, F. Metuzalém. O stárnutí a stáří. Praha:Karolinum, 2014. ISBN 9788024624648.
-
Doporučená:
Čevela R. et al. Sociální gerontologie. GRADA, 2014.
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Domácí příprava na výuku
|
40
|
Semestrální práce
|
30
|
Kontaktní výuka
|
36
|
Příprava prezentace (referátu)
|
10
|
Samostatná kritická četba
|
34
|
Celkem
|
150
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Od studentů se očekává znalost dějin antropologického myšlení, antropologických teorií a zájem o téma. |
Získané způsobilosti |
Studenti si osvojí následující dovednosti:
1. stručnou demografickou analýzu zvolené skupiny/společnosti
2. základní znalosti z oblasti stárnutí populace z různých perspektiv - geografické, gerontologické, sociologické
3. seznámí se se základními odlišnostmi antropologického pohledu od ostatních přístupů k procesu stárnutí
4. naučí se fenomén stárnutí prezentovat v holistickém - interdisciplinárním přístupu |
Vyučovací metody |
- Přednášení
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Nácvik dovedností
- Grafické a výtvarné činnosti
|
Hodnotící metody |
- Analýza výkonu studenta
- Rozbor portfolia studenta
- Obhajoba vlastního projektu
- Prezentace
|
|
|
|