|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KSKA / ROJ5
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KSKA
/
ROJ5
|
Akademický rok
|
2022/2023
|
Akademický rok
|
2022/2023
|
Název
|
Konverzace v romštině a četba textů I
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / 0
|
0 / 10
|
0 / 10
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / 0
|
0 / 5
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
KSKA/ROJ4
|
Splnit všechny podmiňující předměty před zápisem
|
ANO
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
KSKA/ROJ6
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je rozvíjet schopnost řečové komunikace konverzací a schopnosti číst v romštině a překládat do češtiny.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast na výuce, úspěšné splnění konverzace na jedno z předem zadaných témat, a dále úspěšné absolvování písemná práce - překladů z češtiny do romštiny a opačně.
|
Obsah
|
Konverzační okruh "Domov a rodina". Četba "Pal e kori čhaj". Okruh "Cestování". Četba "Trastune benga". Okruh "Nakupování". Četba "Rupune danda". Okruh "Vaření". Četba "Pal o duj bibija".
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
ŠEBKOVÁ, H. - ŽLNAYOVÁ, E. Romaňi čhib, učebnice slovenské romštiny. Praha: Fortuna, 1999.
-
Základní:
HÜBSCHMANNOVÁ, M. a kol. Romsko - český kapesní slovník. Praha: Fortuna, 1998.
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Student získá schopnost rozumět mluvené romštině a domluvit se s rodilým mluvčím romštiny na jednoduchá témata. Bude též schopen překládat do češtiny méně náročné literární útvary a texty. |
Vyučovací metody |
- Nácvik dovedností
- Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Hodnotící metody |
- Rozbor produktů pracovní činnosti studenta
- Rozhovor
|
|
|
|