|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KTRD / PUPLK
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KTRD
/
PUPLK
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Územní plánování v dopravě
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
16
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je seznámit studenty s problematikou územně plánovací činností v dopravě.
|
Požadavky na studenta
|
Podmínkou účasti na zkoušce je u studentů prezenční formy studia získání zápočtu.
Zápočtem se potvrzuje, že se student prezenční formy studia zúčastňoval výuky v požadované míře a že splnil požadavky, jimiž bylo udělení zápočtu podmíněno, a může přistoupit ke složení zkoušky. Podmínky udělení zápočtu určuje vyučující v prvním týdnu přednáškového období semestru. Zkouška z předmětu (forma, obsah, trvání) je stanovena v souladu se Studijním a zkušebním řádem UPa.
|
Obsah
|
Úvod. Stručný přehled vývoje společnosti z hlediska osídlení a dopravy.
Principy udržitelného rozvoje území.
Koncepce územního rozvoje ČR.
Úlohy, nástroje a cíle územního plánování. Územně plánovací činnost.
Dopravní infrastruktura v územním plánování.
Dálnice, silnice a místní komunikace a jejich funkce vzhledem k obsluze území.
Křižovatky na pozemních komunikacích a jejich vztah k síti pozemních komunikací.
Urbanistické, krajinářské a technické aspekty trasování silnic a dálnic. Vztah mezi urbanistickou strukturou města a systémem pozemních komunikací.
Zklidňování pozemních komunikací v obcích (liniové, bodové).
Plošné zklidňování dopravy - navrhování obytných zón a zón 30.
Komunikace pro chodce. Navrhování pěších zón. Přechody pro chodce a místa usnadňující přecházení.
Dopravní infrastruktura pro cyklistickou dopravu.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Účast na výuce
|
16
|
Exkurze
|
10
|
Sběr materiálu
|
25
|
Příprava na zkoušku
|
40
|
Domácí příprava na výuku
|
30
|
Semestrální práce
|
25
|
Celkem
|
146
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Po absolvování tohoto předmětu bude mít student přehled o existujících právních předpisech, normách a technických podmínkách, které souvisí s procesem územního plánovaní v ČR a s navrhováním pozemních komunikací v intravilánu i v extravilánu. S pomoci těchto pomůcek by měl být schopen navrhnout opatření zaměřená na podporu udržitelné mobility, na zklidnění dopravy v zastavěných oblastech, komunikace pro chodce a komunikace pro cyklisty. |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Nácvik dovedností
|
Hodnotící metody |
- Ústní zkouška
- Písemná zkouška
- Posouzení zadané práce
|
|
|
|