|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KVV / ANIMM
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KVV
/
ANIMM
|
Akademický rok
|
2016/2017
|
Akademický rok
|
2016/2017
|
Název
|
Animoterapie
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
1
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / 0
|
0 / 0
|
14 / 14
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je seznámit studenty s uceleným přehledem širokých možností uplatnění léčebných schopností domestifikovaných zvířat k léčbě psychiky a osobnosti člověka, též ke stimulaci sociální a emoční komunikace v domácím i ústavním prostředí.
|
Požadavky na studenta
|
Exkurze do zařízení poskytujících animoterapii
Samostatné aktivity v rámci získání kazuistiky
Vytvoření vlastního portfolia
|
Obsah
|
Uvedení do problematiky, možnosti využití domestifikovaných zvířat k léčbě psychiky a osobnosti člověka, možnosti sociální stimulace a emoční komunikace.
Teoretický ucelený přehled
Hipoterapie (léčba koněm).
Canis a felino terapie (léčba psem a kočkou)
Další možnosti vhodného terapeutického využití domestifikovaných zvířat u různých zdravotních diagnóz.
Praktická ukázka hipoterapie.
Praktická ukázka canisterapie.
Prezentace kazuistik, udělení zápočtu
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
NERANDŽIČ, Zoran. Animoterapie, aneb, Jak nás zvířata léčí: praktický průvodce pro veřejnost, pedagogy i pracovníky zdravotnických zařízení a sociálních ústavů. Praha: Albatros, 2006. ISBN 80-000-1809-8.
-
Doporučená:
LIPPERTOVÁ-GRÜNEROVÁ, Marcela. Neurorehabilitace. Praha: Galén, 2005. ISBN 80-726-2317-6.
-
Doporučená:
GALAJDOVÁ, Lenka. Pes lékařem lidské duše aneb Canisterapie. Praha: Grada, 1999. ISBN 80-716-9789-3.
-
Doporučená:
Vymětal, Jan. Úvod do psychoterapie. Praha: Grada, 2003. ISBN 80-247-0253-3.
-
Doporučená:
KRATOCHVÍL, Stanislav. Základy psychoterapie. Praha:Portál, 2006. ISBN 80-736-7122-0.
-
Doporučená:
VELEMÍNSKÝ, Miloš. Zooterapie ve světle objektivních poznatků. České Budějovice: Dona, 2007. ISBN 978-807-3221-096.
-
Doporučená:
CHERANAKOVÁ McELROYOVÁ, S. Zvířata jako učitelé a léčitelé. Chvojkovo nakl., 1999.
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Student má předpoklady pro orientaci v dané problematice dle obsahu předmětu.
|
Získané způsobilosti |
Studující se bude orientovat se v problematice animoterapie v rozsahu sylabu předmětu a bude schopen aplikovat získané dovednosti v praxi. |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody samostatných akcí
- Nácvik dovedností
- Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Coordinated practice
|
Hodnotící metody |
- Posouzení zadané práce
- Analýza výkonu studenta
- Rozhovor
- Rozbor portfolia studenta
- Obhajoba vlastního projektu
|
|
|
|