|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KVV / BMETV
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KVV
/
BMETV
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Metodologie vědeckého výzkumu
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
38 / 45
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
KVV/METV
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
KVV/BZPD2
|
Splnit všechny podmiňující předměty před zápisem
|
NE
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
KVV/BSBCP
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je zvládnutí základních metodologických přístupů k problematice vědeckého výzkumu, seznámit studenty se základy kvantitativního a kvalitativního výzkumu.
|
Požadavky na studenta
|
Seminární práce (skupinová) formou popisu realizovaného výzkumu.
Prezentace vlastního výzkumného šetření v rámci semináře.
Ověření teorie metodologie vědeckého výzkumu
Prezenční výuka
-80% účast na přednáškách a seminářích
-průběžné plnění zadaných úkolů, realizace výzkumného šetření a prezentace výsledků
-75% úspěšnost u závěrečného testu
-studium odborné literatury dle sylabu
Distanční výuka
-povinnost účasti na online výuce/ komentované PPT prezentace
-vypracování zadaných úkolů, realizace výzkumného šetření a prezentace výsledků
-závěrečný online test/ústní zkoušení
-studium odborné literatury dle sylabu
|
Obsah
|
Věda a vědeckost v sociálních vědách.
Základy metodologie vědy.
Typy a druhy výzkumů ve společenských vědách.
Kvantitativně orientovaný výzkum a jeho hlavní fáze.
Výzkumný soubor, výběr zkoumaných objektů.
Základní techniky sběru dat v kvantitativním výzkumu.
Měření v pedagogickém výzkumu.
Základní přístupy kvalitativního výzkumu.
Základní techniky sběru dat v kvalitativním výzkumu.
Validita, reliabilita a hodnocení kvality výzkumu.
Metody vyhodnocování a interpretace výsledků výzkumu.
Výzkumná zpráva.
Etické aspekty výzkumné práce.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
A další dle pokynů vyučujícího.
-
Základní:
ČMEJRKOVÁ, S. a kol. Jak napsat odborný text.. Praha, 1999.
-
Základní:
ŠVAŘÍČEK, R., ŠEĎOVÁ, K. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha, Portál, 2007.
-
Základní:
CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu. Praha, Grada, 2007.
-
Základní:
HENDL, J. Úvod do kvalitativního výzkumu. Praha, Karolinum, 1997.
-
Základní:
GAVORA, P. Výzkumné metody v pedagogice.. Brno, Paido, 1996.
-
Základní:
PELIKÁN, J. Základy empirického výzkumu.. Praha, Karolinum, 1998.
-
Doporučená:
ŠANDEROVÁ, J. Jak číst a psát odborný text ve společenských vědách. Praha: sociologické nakladatelství, 2005.
-
Doporučená:
DISMAN, M. Jak se vyrábí sociologická zralost: příručka pro uživatele. Praha, Karolinum, 2021. ISBN 978-80-246-5053-1.
-
Doporučená:
REICHEL, J. Kapitoly metodologie sociálních výzkumů. Praha, Grada, 2009.
-
Doporučená:
GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno. Paido, 2000.
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Terénní výzkum
|
0
|
Semestrální práce
|
0
|
Domácí příprava na výuku
|
0
|
Celkem
|
0
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Student bude umět v praxi zrealizovat jednodušší výzkum. Bude schopen správně zformulovat hypotézy, provést sběr dat, interpretovat výzkum, napsat výzkumnou zprávu apod. |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody samostatných akcí
|
Hodnotící metody |
- Ústní zkouška
- Písemná zkouška
- Posouzení zadané práce
|
|
|
|