|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KVV / BPIMK
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KVV
/
BPIMK
|
Akademický rok
|
2020/2021
|
Akademický rok
|
2020/2021
|
Název
|
Pedagogika inkluze a multikulturality
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
6
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / 0
|
32 / 40
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
KVV/MKVY
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je objasnit problematiku interkulturního a multikulturního soužití ve společnosti v konkrétních sociokulturních systémech.
|
Požadavky na studenta
|
Posouzení zadané práce, vypracování a obhajoba skupinového projektu, zkouška, rozbor portfolia studenta, ústní zkouška
Jednotlivé aktivity budou bodově ohodnoceny. Součet bodů následně vytvoří výslednou známku.
V případě distanční výuky:
aktivní účast na online přednáškách a seminářích v rámci MS TEAMS
tvorba portfolia + tvorba skupinového projektu
tvorba prezentace na zadané téma a odpřednášení ji v rámci seminářů
ústní zkouška (okruhy ke zkoušce vloženy první týden do Studijních materiálů)
Jednotlivé aktivity budou bodově ohodnoceny. Součet bodů následně vytvoří výslednou známku.
|
Obsah
|
Multikulturalismus jako důsledek globalizace.
Migrace.
Možnosti života a vzdělávání etnických a jazykových menšin v majoritní společnosti (cíle, organizace, obsah, metody) v mezinárodním kontextu.
Problematika menšin v České republice.
Výchova a vzdělání jako významný prostředek soužití v multikulturní společnosti - výchova k toleranci, proti rasismu, xenofobii a antisemitismu.
Interkulturní kompetence. Kulturní rozmanitost.
Problémy komunikace v multikulturní společnosti.
Možnosti integrace menšin, cizinců a zejména azylantů v ČR - porovnání se zahraničím.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Student bude schopen porozumět kulturnímu pluralismu a relativismu, seznámení se s možnostmi integrace menšin, cizinců a zejména azylantů v ČR. Dokáže identifikovat xenofobii, rasismus a zná základní strategii, jak jim čelit. |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Hodnotící metody |
- Ústní zkouška
- Posouzení zadané práce
- Prezentace
|
|
|
|